סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה חוסל באזור צור | תיעוד דרמטי

אחרי התקיפה הלילית באזור נמל התעופה בעיר חלב בסוריה, שבה נהרגו 42 בני אדם ובכללם שישה פעילי חיזבאללה, חוסל עלי עבד אלחסן נעים בתקיפת כטב"ם לעבר רכבו בעיירה באזוריה בדרום לבנון. צה"ל: "נחשב מוקד ידע משמעותי, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל"

צה"ל חיסל הבוקר (שישי) את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה, עלי עבד אל-חסן נעים, בתקיפה של כטב"ם לעבר רכבו בעיירה באזוריה שנמצאת בנפת צור בלבנון. בתיעוד מהזירה נראה הרכב שבו שהה הבכיר בארגון הטרור השיעי עולה באש זמן קצר אחרי התקיפה האווירית. בנוסף דיווחו כלי תקשורת על תקיפות ארטילריות בכפרים בדרום לבנון. 

בצה"ל אמרו לאחר החיסול כי עלי נעים "נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, מוביל בתחום הרקטות, ממובילי מתווי שיגור רקטות עתירות משקל ובמסגרת תפקידו פעל לתכנון והפעלת מתווים לעבר עורף ישראל". צפו בתיעוד חיסולו ובתיעוד הדרמטי מהזירה שניות לאחר מכן:

במהלך הלילה דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי 42 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו ב"תקיפה ישראלית" באזור נמל התעופה בעיר חלב. התקיפה, בכמה אתרים באזור הכפרי של חלב, כוונה למטה של חיזבאללה ולמחסני נשק של המיליציות הפרו-איראניות. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שישה מההרוגים משתייכים לחיזבאללה. 

משרד ההגנה הסורי טען כי התקיפה הישראלית בוצעה יחד עם תקיפה באמצעות כטב"ם שביצעו ארגוני טרור מקומיים, והביאה למותם ופציעתם של כמה אזרחים ואנשי צבא ולנזקים חומריים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, הוסיף כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו אך הטילים הגיעו ליעדם.

בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי התקיפה בסוריה עם טילים שכללו חומר נפץ רב כוונה למבנה ששימש כמטה של חיזבאללה באזור שממזרח לנמל התעופה בחלב, שם יש גם מחסני נשק השייכים למיליציות הפרו-איראניות. לפי הדיווח אחד מטילי ההגנה האווירית הסוריים נפל ליד כפר סמוך לג'ברין וגרם לשריפה. בשלב זה לא ברור אם חלק מהנפגעים נפגעו מנפילת הטיל הסורי.

אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח במקביל כי התקיפה כוונה גם למפעלים באזור א-ספירה הסמוך לחלב. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי היו שלושה פיצוצים באזור נמל התעופה. 

בתוך כך, המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם פרסם כי קצין בצבא משטר אסד בדרגת עמיד (מקביל לתת-אלוף), שמקורב לחיזבאללה, חוסל בפיצוץ מטען ברכבו באזור הכפרי של דמשק. בפרסום צוין כי ההרוג היה מהנדס בתחום המוקשים וחומרי הנפץ וכן אחראי על התיאום עם חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות בדרום מערב דמשק, בגבול לבנון-סוריה ובגבול עם הגולן באזור קוניטרה. 

2024-03-29T07:31:59Z dg43tfdfdgfd