חמישה מתנחלים נעצרו ללא משפט; מקור: השתתפו בפרעות אחרי רצח הנער בנימין אחימאיר

חמישה מתנחלים נעצרו ללא משפט; מקור: השתתפו בפרעות אחרי רצח הנער בנימין אחימאיר

שר הביטחון חתם על צווי מעצר מינהלי נגד החמישה, בהם קטין ואדם שהשתחרר ממעצר ללא משפט לפני כשנה. בן גביר: "גלנט רודף את המתיישבים"

April 28th, 17PM April 29th, 12PM

שר הביטחון יואב גלנט הורה היום (ראשון) לעצור בצו מינהלי חמישה מתנחלים. לדברי מקור ביטחוני, החמישה לקחו חלק מרכזי באלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית בסוף השבוע שבו נרצח הנער בנימין אחימאיר. חלקם, הוסיף המקור, הכווינו את הפרעות בכפרים והציתו רכוש פלסטיני.

העצורים הם אלחי כרמלי, שיוחזק במעצר ללא משפט למשך חצי שנה; צדוק הכהן, ששוחרר לפני כשנה ממעצר מינהלי וייעצר כעת לארבעה חודשים; בועז שפיץ ונריה זארוג, שייעצרו לשלושה חודשים; וקטין שייעצר לשלושה חודשים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר שצווי המעצר הם "רדיפה של גלנט נגד המתיישבים". בהודעה שפרסם הוסיף בן גביר כי "גל צווי המעצר המינהליים למתיישבים ביהודה ושומרון הוא פוליטיקה במסווה של ביטחון". לטענתו, המעצרים הם "בדיוק מה שבית הדין האנטישמי בהאג עושה לממשלת ישראל — פוליטיקה במסווה ענייני, וזה לא יעזור בהאג".

מארגון "חוננו", שמייצג את העצורים, נמסר כי החמישה נעצרו הבוקר בידי כוחות של ימ"ר ש"י. "השתיקה הרועמת של פוליטיקאים הנמנים על המחנה הלאומי נוכח הטירוף של גלנט היא זו שמעצימה את הפשע הזה ומשדרת את המסר הזה הלאה לשונאינו בעולם, שבתורם רוצים גם להכניס את גלנט עצמו למעצר מינהלי", הוסיפו בארגון.

הנער בנימין אחימאיר, בן 14 מירושלים, נעלם לפני כשבועיים כשהלך לרעות צאן בגדה. למחרת מצאו כוחות הביטחון את גופתו והודיעו כי נרצח על רקע לאומני. לאחר ההודעה על הירצחו פשטו מתנחלים על הכפרים דומא ואל-מועייר, שבקרבתם אותרה הגופה, תקפו את תושביהם והציתו את רכושם.

2024-04-28T14:46:31Z dg43tfdfdgfd