ברצועה ממתינים להחלטת ישראל באשר לכניסה לרפיח, וממשיכים לספור את ההרוגים בתקיפות צה"ל

ברצועה ממתינים להחלטת ישראל באשר לכניסה לרפיח, וממשיכים לספור את ההרוגים בתקיפות צה"ל

לצד ההפצצות, שהביאו למותם של 27 תושבים בעיר ביממה האחרונה, תושבי הרצועה מתמודדים גם עם מצב תברואתי רעוע ועם גל החום הכבד. גורם רפואה ברצועה ל"הארץ": "מי שלא מת מהפצצות ימות ממחלות וזיהום"

April 29th, 14PM April 29th, 16PM

לפחות 27 בני אדם, בהם שש נשים וחמישה ילדים, נהרגו היום (שני) בתקיפות של חיל האוויר ברפיח, כך הודיע משרד הבריאות ברצועת עזה שבשליטת חמאס. במשרד הוסיפו כי חלה עלייה במחלות זיהומיות במחנות העקורים ברצועה, וציינו שהחום הכבד והגישה המוגבלת למי שתייה מחמירים את המצב עוד יותר. לפי נתוני המשרד, מתחילת המלחמה נהרגו 34,488 בני אדם ברצועה.

מקורות בעזה מדגישים כי הגישה למים מתוקים ונקיים הופכת להיות קשה יותר ויותר עבור רבים מהאזרחים. "אנחנו מתקרבים לחודשי הקיץ, מי שלא מת מהפצצות ימות ממחלות וזיהום", אמר גורם במערך הרפואה ברצועה ל"הארץ". הוא הוסיף כי "המלחמה זה לא רק ירי והפגזות, אלא הרס של תשתיות בכל תחום". הרס זה, הדגיש, "משפיע באופן מיידי על בריאות הציבור".

בימים האחרונים פרסמו עיתונאים עזתים תיעודים של מים מזוהמים ושל הררי זבל שהצטברו ברחובות בכמה אזורים ברצועה, כולל במחנות האוהלים שהוקמו בחודשים האחרונים ובמרכזי ערים. עיריית עזה הודיעה כי אין ביכולתה לטפל במי השפכים בשכונות רבות בעיר, וכי על כן הם זורמים ברחובות או מתנקזים לים. עוד לפני המלחמה סבלה העיר עזה מתשתיות לקויות, אך המצב החמיר בעקבותיה.

עד כה עזבו את רפיח כ-150 אלף עזתים לכיוון חאן יונס ואל-מואסי (רצועת החוף) במערב חאן יונס. לפי הערכות הצבא, פינוי יתר מיליון העזתים מהעיר הדרומית יארך שבועות, ורק בסיומן יוכלו כוחות צבא להיכנס לאזור.

אמש הודיע דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי כמות הסיוע ההומניטרי שתועבר לרצועה צפויה לגדול בימים הקרובים. בד בבד, ארגון "המטבח העולמי המרכזי" הכריז שיחדש את פעילותו ההמוניטרית ברצועה לאחר שבתחילת החודש שבעה מעובדיו נהרגו בשוגג בתקיפת צה"ל. בהודעה הארגון נמסר כי "הארגון בתהליכי סיום של בניית מטבח שדה חדש במרכז הרצועה".

במקביל, שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן החל את ביקורו המדיני בסעודיה, שם הצהיר כי וושינגטון ממשיכה במאמציה למנוע את המשך ההסלמה ברצועה. הוא הוסיף כי ארה"ב ומדינות נוספות דחקו בישראל שלא לפלוש לרפיח, מחשש לאסון הומניטרי, וציין כי וושינגטון טרם ראתה תוכנית ישראלית למבצע בעיר המבטיחה הגנה על אזרחים. "מדברים על הפסקת אש ועל רגיעה אבל שום דבר לא יבלום מחלות וזיהומים", אמר ל"הארץ" הגורם במערך הרפואה ברצועה.

2024-04-29T11:34:57Z dg43tfdfdgfd