עורכי ויקיפדיה הכריעו: הערך על אבנר נתניהו הוסר

עורכי ויקיפדיה הכריעו: הערך על אבנר נתניהו הוסר

לאחר הצבעה צמודה, החליטה קהילת עורכי ויקיפדיה בעברית לאחד את הערך האנציקלופדי על אודות בנו של ראש הממשלה עם ערך קיים שעוסק במשפחת נתניהו כולה. 75 הצביעו בעד המחיקה ו-54 הצביעו נגדה. ההצבעה הגיעה בעקבות בקשתו של אבנר למחוק את הערך עליו בשל "חוסר עניין לציבור"

April 23rd, 19PM April 23rd, 19PM

קהילת עורכי ויקיפדיה בעברית הצביעה היום (שלישי) בעד הסרת ערך האנציקלופדיה של אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. ההחלטה התקבלה לאחר הצבעה צמודה שהתקיימה במהלך השבוע האחרון: 75 מהעורכים הצביעו בעד המחיקה בעוד ש-54 התנגדו.

ההצבעה עברה ברוב יחסי של 58.14% - שלושה אחוזים יותר ממה שנדרש. לאחר ההכרעה, פרטים רלוונטיים על אבנר נתניהו שהופיעו בעמוד הישן הוכנסו לתוך ערך קיים שעוסק במשפחת נתניהו כולה. ההצבעה הגיעה בעקבות פנייתו החריגה של אבנר נתניהו לעורכי ויקיפדיה לפני שבועיים, שבה ביקש שהערך עליו יוסר בגין "חוסר עניין לציבור".

"אני מושא הערך (אבנר נתניהו) ואני לא רואה חשיבות לציבור בקיום ערך זה", כתב. העורכים לא האמינו כי זה באמת אבנר ודרשו שיפנה לעמותת ויקימדיה לאמת את זהותו. ב-16 באפריל נראה כי אבנר עשה זאת, ועורך ותיק העלה את הערך שלו למחיקה, ציין שזה בהמשך לבקשת אבנר וקרא לחברי הקהילה להצביע בעד.

"בדרך כלל אני מתנגד לפתיחה מחדש של נושאים שכבר הוכרעו בהצבעה, אך במקרה הזה - עקב העובדה שההצבעה הקודמת הוכרעה על חודם של שני קולות, ועקב בקשת מושא הערך - פתיחת ההצבעה מוצדקת לטעמי", כתב היום עורך באתר. "במקרה זה אני סבור שהערך לא מתאים לוויקיפדיה, שכן אין בו כמעט שום מידע משמעותי".

למרות שכל אחד יכול לערוך את הערכים בויקיפדיה, רק מי שפעיל לאורך זמן יכול להשתתף בתהליכי קבלת החלטות קהילתיים כמו הצבעות מחיקה. בהצבעה קודמת שיזמו עורכים ב-2019 בעניין הערך על אבנר הושג רוב רגיל ולא יחסי למחיקת הערך - והוא נשמר. כך אירע גם בהצבעה אחרת על אחיו יאיר.

2024-04-23T16:37:14Z dg43tfdfdgfd