70 רקטות נורו לצפון; בק"ש מאיימים: "הפגנות קפלן יהיו משחק ילדים"

חילופי אש נרשמו לאורך הבוקר (ראשון) בגזרת לבנון: חיזבאללה דיווח כי ארבעה מפעיליו נהרגו בתקיפה ישראלית במייס אל-ג'בל, ובתגובה לכך ירה מטח כבד לעבר ישראל. פגיעות ישירות זוהו במבנים בקריית שמונה.

בתוך כך, חילופי אש נרשמו גם בלבנון, וזאת לאחר שחיזבאללה דיווח על ארבעה הרוגים כתוצאה מתקיפה של צה"ל במייס אל-ג'בל. כעת, החיזבאללה אישר כי הפצצת קרית שמונה בעשרות רקטות קטיושות ופלאק, היא "בתגובה לפשע הנורא שביצע האויב הישראלי בעיירה מייס אל-ג'בל ומספר השהידים והפצועים האזרחים". באותה פגיעה זו נפצע אדם בן 65 באורח קל.

מלובי 1701 נמסר: "המטח הכבד היום לעבר יישובי הגליל, הוא רק פורמו למציאות שיביא איתו עוד הסכם דיפלומטי חסר שיניים מול חיזבאללה. ממשלת ישראל מאבדת הלכה למעשה את הצפון. תושבי הצפון נתנו למדינה קרדיט של 7 חודשים וכעת שעון החול האזרחי אזל. הניסיונות להגיע להסכם מול חיזבאללה הן תעודת עניות לממשלה שלא הפיקה עדיין את לקחי שבעה באוקטובר. הגיע הזמן לשנות את המציאות הבטחונית. אחרת הצפון יינטש סופית. תושבי הצפון מצפים לחזור עד הראשון לפסטמבר לבתיהם, הגיע זמן ליוזמה".

בעקבות אחד המטחים הקשים שנורו על קריית שמונה מתחילת המלחמה אומר ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן: "מי שקשקש בימים האחרונים על הפסקת אש ועל הסכם בין ישראל לחיזבאללה קיבל היום תשובה מוחצת מה שווים דיבורים והסכמים עם ארגוני טרור. המטח האחרון ששוגר בשעות הצהריים לעבר קריית שמונה גרם לנזקים גדולים ולפגיעות ישירות על בתים שנהרסו. תארו לכם מה היה קורה אם באותם בתים היו משפחות עם ילדים.

כדי שנפסיק לראות את המראות הללו, אני קורא לממשלת ישראל להתחיל לעשות מה שטוב ליהודים ולא מה שרוצים הגויים. מי שחושב שתושבי קריית שמונה יחזרו לעיר כדי להיות ברווזים במטווח טועה טעות קשה. אם לא תהייה הכרעה ברורה, ההפגנות של כוח קפלן יהיו משחק ילדים לעומת מה שאנחנו מתכננים בקרוב״.

2024-05-05T12:49:55Z dg43tfdfdgfd