אחותו של דרור אור מדברת לראשונה: "ילדיו שבורים לחתיכות. להציל את החטופים, בכל מחיר"

דנה אור שתקה במשך 7 חודשים, גם אחרי שבנה ליאם נחטף וגם כששוחרר אחרי 54 ימים בשבי חמאס. אבל אחרי שנקבע שאחיה דרור, שנחשב חטוף, נרצח ב-7.10, היא הייתה חייבת להשמיע את זעקת המשפחות: "לנו קרה הגרוע מכל. אסור שזה יקרה לעוד אנשים. לא מעניין אותי כלום חוץ מזה שהחטופים יחזרו הביתה"

"אנחנו בעד עסקה, ובכל מחיר. חייבים להציל את מי שנשאר שם בחיים, וגם כמובן להחזיר את הגופות. אני לא יכולה להבין את מי שמתנגדים לעסקה. אין פה מקום להתנגדות": ככך אומרת דנה אור ימים ספורים לאחר שקיבוץ בארי הודיע רשמית כי אחיה, דרור אור, נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה. בנה של דנה, ליאם בן ה-18, נחטף מביתו בקיבוץ רעים ושוחרר אחרי 54 ימים בשבי. 

"לנו קרה הגרוע מכל. אסור שזה יקרה לעוד משפחות. מדינת ישראל צריכה להגן על התושבים בעוטף עזה ובכל הארץ", אומרת אור בתסכול. "אני כרגע כועסת וטעונה מאוד על הרבה דברים, אבל לא מעניין אותי כלום חוץ מזה שהחטופים צריכים לחזור הביתה, ובכל מחיר. כרגע אני לא יכולה להתעסק בשום דבר חוץ מזה.  

"עומר ונקרט, הבחור המקסים שישב עם ליאם בשבי, צריך לחזור הביתה דחוף. הוא חולה וזקוק לטיפול. ולא רק הוא כמובן. כל האנשים שנמצאים שם, ביניהם החברים הכי טובים שלי, שהגיע הזמן שיחזרו הביתה". 

אחרי יותר מחצי שנה של תקווה, בשבוע שעבר הגיעה הבשורה הקשה על כך שדרור אור, בעלה של יונת ז"ל ואביהם של עלמה (13) ונעם (17) שנחטפו יחד איתו, נרצח. עלמה ונעם שוחררו מהשבי אחרי 50 יום. יהלי, אחיהם הגדול, לא היה בבית בזמן המתקפה וניצל. דנה ובעלה ראמזי היו קרובים מאוד ליונת, מעצבת רהיטים, ודרור, שעבד במחלבת בארי. ליאם ספד לדודו בפוסט באינסטגרם עם תמונתו והכיתוב "גיבור שהציל את ילדיו". 

"הילדים שבורים לחתיכות", אומרת דנה. "דרור היה איש משמעותי ביותר במשפחה שלנו. זה אדם שאין לו אפילו אויב אחד. מי שרצח אותו לא הכיר אותו, את האישיות שלו. דרור היה אחד העוגנים הכי גדולים בחיים שלי. הוא תמיד היה שם בשבילי. בגללו ובזכותו חזרתי לגור ברעים, אחרי שגרתי בתל-אביב ולא התכוונתי לחזור. הוא ויונת היו החברים הכי טובים שלנו. הכל עשינו יחד: הופעות, מסיבות, חגים, טיולים בעולם. הם היו הפרטנרים להכל". 

אור מספרת שרק כמה ימים לפני הטבח הם חזרו מטיול משותף ביער השחור בגרמניה. "זה היה טיול מדהים של שלוש משפחות, כולנו חברים טובים. בשבילנו זה כמו איבר שנקטע. אני לא יודעת איך אנחנו ממשיכים, איך אני ממשיכה, מכאן. שלא לדבר על הילדים שלהם, שאני אוהבת אותם כמו את הילדים שלי. צריך לעבור עוד זמן עד שאתחיל להבין מה קרה ואיך ממשיכים אחרי השבר הגדול הזה. מה שבטוח, הדבר הכי חשוב עכשיו זה להציל את החטופים, בכל מחיר".  

2024-05-05T21:16:02Z dg43tfdfdgfd