"מורחים אותנו": המפגש הטעון בין קרובי חטופים לגל הירש

הממונה על השבויים והנעדרים נפגש עם משפחות חטופים במטה שלהן, וכשאלו הביעו חשש מהשלכות מבצע ברפיח - הוא השיב שהדבר "לא סותר" עסקה, אם תהיה הזדמנות לכך. המפגש הפך במהרה לטעון, ובני המשפחות הביעו זעם שחברי הקבינט לא נועדים עמם: "למה אתה כאן ולא ההנהגה? הם מנסים להתחמק"

הממונה על השבויים והנעדרים, גל הירש, נפגש היום (ד') עם משפחות חטופים במטה שלהן בתל אביב, כשברקע המבוי הסתום מול חמאס בשיחות על עסקה והדיווחים על התקרבות המבצע הגדול נגד ארגון הטרור ברפיח.

נציגי המשפחות הביעו דאגה גדולה מהפעולה המתוכננת ברפיח, ושאלו אותו אם הממשלה תעדיף עסקת חטופים או עסקה ברפיח - במקרה שבו יהיה צורך לבחור באחד מהשניים - והירש השיב: "זה לא סותר זה את זה, ומבחינתנו כל פעם שיהיה אפשר לעצור כדי לבצע עסקת חטופים - נעצור. אני אמרתי בעצמי לא פעם לתקשורת הזרה שרפיח זאת המשימה הבאה. אבל זה לא יסתור עסקה".

קרובי החטופים הקשו: "כמה חטופים יסכן המבצע ברפיח? אתה מקריב חטופים בשביל רפיח?"

הירש ענה: "אני לא עניתי שרפיח. אל תכניסו לי מילים לפה. אני לא עונה תשובות של כן ולא"

המשפחות: "ובעסקה של 133 חטופים בתמורה ליציאה מעזה, אנחנו נהיה מוכנים לזה?"

הירש: "אנחנו במשא ומתן, אני לא יכול לענות על השאלה הזאת. אני מתרשם שהדברים פה הם לא שיחה אישית. אני לא אפרט למה אנחנו כן מוכנים".

הקרובים חזרו במפגש על בקשתן להיפגש עם חברי הקבינט בהקדם, והטיחו בהירש: "אנחנו כבר חודשיים מבקשים מפגש עם הקבינט, ומקבלים את גל במקום. מ-17 בפברואר אנחנו מבקשים מפגש עם הקבינט, עם נציגים שאנחנו בחרנו ומורחים אותנו ומתעלמים מאיתנו ובמקום זה אנחנו מקבלים את התדריכים האלו שכל אחד יכול לקבל מהקצין שלו. 

"אנחנו ביקשנו כבר חודשיים שההנהגה הנבחרת שמתעלמת מאיתנו תשב מול מי שאנחנו בחרנו. לא מקבלים על זה שום מענה, תסביר לנו למה אתה כאן ולא ההנהגה שלנו בקריה מול הקבינט עצמו. זאת השאלה שצריכה להישאל. הם מנסים להתחמק וזה מצליח להם".

הירש השיב: "כל חברי הקבינט פוגשים את כל המשפחות. יש תהליך שיטתי והאופן שבו אנחנו מקיימים את המפגשים הוא יותר אפקטיבי מהאירוע בבית חיל האוויר (כוונתו למפגש בין חברי הקבינט המצומצם למשפחות בדצמבר שבו היו חילופי דברים קשים מאוד - י"צ'). עלתה בקשה להיפגש עם הקבינט, שלחתם אותה גם לכל הלשכות… אנחנו בודקים אותה".

משפחות שנכחו בפגישה סיפרו כי לא היה בה טעם או תשובות, והתחושה הייתה של מריחה.

2024-04-24T19:57:12Z dg43tfdfdgfd