נערך להבעיר את האזור? השיעורים שלמד קים ג'ונג און מהתקיפה האיראנית

מתקפת הטילים על ישראל מאיראן שהתרחשה בחודש שעבר, קרתה בתקופה בה קוריאה הצפונית ואיראן מתקרבות. דבר אשר מעורר חששות במערב היות והשתיים עשויות בסופו של דבר לשתף פעולה מבחינה צבאית. אמנם יש הבדלים חשובים - ההתקפה האיראנית על ישראל הגיעה עם התרעה מוקדמת מספקת. סביר להניח שקים לא ייתן התרעה מראש כזו לפני מכה אפשרית בדרום קוריאה או יפן - מכה שיכולה להגיע תוך דקות ספורות בלבד, לדברי מומחי ביטחון.

קוריאה הצפונית באיום נוסף: "נטביע את יפן, נהפוך את ארה"ב לאפר וחשיכה"קבע חוק - והסתבך בגללו: הרגע המשעשע של ראש ממשלת בריטניה לשעבר

לפי צוות האנליסטים של WSJ, האיום הצבאי הנפיץ ביותר בעולם כיום הוא קוריאה הצפונית הגרעינית. פיונגיאנג וטהרן הידקו בשנים האחרונות את שיתוף הפעולה ביניהן, כולל ביקור של משלחת בכירה מצפון קוריאה באיראן ממש לאחרונה, מה שמעלה חששות במערב מפני שיתוף פעולה צבאי עתידי. רוסיה, סין, צפון קוריאה ואיראן, שהתקרבו מאז תחילת המלחמה באוקראינה, מוצאות מכנה משותף בהתנגדותן למערב, שמהווה "שרשרת ערכים סמכותנית", לדברי צ'ו סנג-קיאון, פרופסור דרום קוריאני שחוקר טכנולוגיה צבאית.

כדי להתמודד עם האיומים, דרום קוריאה ויפן משקיעות עשרות מיליארדי דולרים בשדרוג מערכות ההגנה מפני טילים שלהן. לראשונה, שתי המדינות וארה"ב החלו בסוף השנה שעברה לקשר את מערכות הטילים והמכ"ם שלהן, אם כי הגנה משולבת עדיין נותרת מטרה רחוקה, לדברי מומחים צבאיים. למרות ההשקעות, מומחים סבורים שהגנת דרום קוריאה ויפן מפני התקפת טילים ורחפנים צפון קוריאנית המונית עדיין רחוקה מלהיות מספקת, בשונה ממערך ההגנה הישראלי שהצליח להדוף בהצלחה את מרבית הנשק האיראני.

קים ג'ונג און צפוי ללמוד מההתקפה האיראנית על ישראל כיצד ללחוץ על ההגנה האווירית של יריביו, ולשלב בהתקפה לוחמה אלקטרונית לנטרול מערכות מכ"ם והגנה, במקביל לשימוש נרחב בטילים ורחפנים תוקפים. המערב יצטרך לעקוב מקרוב אחר כל סימן לשיתוף פעולה צבאי הולך וגובר בין שתי המדינות הסמכותניות, צפון קוריאה ואיראן, בפיתוח טכנולוגיות של טילים ורחפנים - דבר שעלול להעצים עוד יותר את האיום על יציבות האזור.

2024-05-03T10:38:31Z dg43tfdfdgfd