תביעה הוגשה נגד שני ארגונים אשר ארגנו תמיכה בחמאס לאחר הטבח

השבוע הוגשה תביעה נגד ארגון מוסלמים אמריקאים למען פלסטין (American Muslims for Palestine) וארגון סטודנטים לאומיים למען צדק בפלסטין (National Students for Justice in Palestine), בטענה כי ארגונים אלו פועלים בארה"ב כמשתפי פעולה וכתעמולנים עבור חמאס, אשר מוגדר בארה"ב כארגון טרור זר, וכי לקחו חלק בתעמולת המחבלים ב-8 באוקטובר 2023, יום לאחר הזוועות שביצע חמאס, במטרה להצדיק את האכזריות הנוראית. כמו כן, התביעה מציינת כי הם מהווים גרסאות הווה של מספר ישויות קודמות אשר כבר הוגדרו בעבר על ידי ממשלת ארה"ב כתומכים בחמאס.

פירמת עורכי הדין הבינלאומית גרינברג טראוריג (GT), לה שלוחה בתל אביב, יחד עם מרכז ההסברה היהודי הלאומי (The National Jewish Advocacy Center) ועוד שני משרדי עורכי דין אמריקאיים Schoen ו - Holtzman Vogel, הגישו את התביעה בבית המשפט הפדרלי של וירג'יניה. התביעה מבקשת פיצויים עבור תשעה קורבנות אמריקאים וישראליים מפעולות הטרור של ה-7 באוקטובר. לתביעה הצטרפה פרופסור ענת אלון-בק, חברת סגל ישראלית באוניברסיטת Case Western, אשר החליטה להצטרף לתביעה כתוצאה מחוויות אישיות של הטרדה כפרופסור ישראלית אמריקאית. 

נשיא פירמת עורכי הדין גרינברג טראוריג, ריצ'ארד רוזנבאום, שאף ביקר בישראל בחודש נובמבר, ציין: "אני גאה בפירמה שלנו על הייצוג החשוב הזה. זה כבוד עבורנו להעניק את הקול ואת המשאבים שלנו למען תמיכה בתובעים שסבלו מאוד מידיהם של טרוריסטים. הרכבנו צוות מיומן שיוודא שהראיות החזקות המראות שהנאשמים הפרו את שלטון החוק, יוצגו בכותלי בית משפט אמריקאי. הצוות שלנו יפעל ללא לאות כדי למצות את הדין עם הארגונים הללו על מעשיהם שבוצעו בשיתוף פעולה עם טרוריסטים".

בכתב התביעה נטען כי "הארגונים לקחו חלק בתעמולת המחבלים ב-8 באוקטובר 2023, יום לאחר הזוועות שביצע חמאס, במטרה להצדיק את האכזריות הנוראית. הארגונים נענו לקריאת חמאס ל"גיוס המונים" על ידי הפצת מניפסט ותוכנית תקיפה. מניפסט זה מאשר כי ארגונים אלה לא רק מתארגנים כדי לסייע למסע הטרור המתמשך של חמאס בחו"ל – הם גם מרחיבים את עזרתם בכוונה לעורר כאוס, אלימות וטרור בארה"ב". כך, פעלו הקבוצות לשם קידום מטרות חמאס ותמיכה בהנחיות חמאס. 

עוד נטען בכתב התביעה כי "התובעים – ניצולי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, בני משפחותים של הנרצחים, אזרחים שעודם נתונים תחת אש הטרור המתמשך של חמאס, ואנשים שנעקרו מבתיהם עקב טרור חמאס המתמשך – נפגעים וממשיכים להיפגע על ידי הארגונים אשר מספקים ביודעין סיוע מתמשך, שיטתי ומהותי לפעולות הטרור הבינלאומיות של חמאס ושל שלוחותיו. לפיכך, הארגונים הללו אחראים כלפי התובעים בגין הנזקים שנגרמו להם בשל סיוע לטרור חמאס ותמיכה בו".

סגן נשיא בכיר בפירמת גרינברג טראוריג, סקוט ג'יי בורנשטיין, אמר כי "מאז 7 באוקטובר, ארצנו עדה לעלייה מזעזעת באנטישמיות, איומים מילוליים ופיזיים על יהודים בקמפוסים שלנו וברחובותינו, ונדליזם, חסימות, הפרעות כלכליות, מאהלים בלתי חוקיים והשתלטות עוינת על מבנים אקדמיים - בעיקר בהנחיית חמאס ומשתפי הפעולה עמו, הארגונים AMP ו-NSJP. עד כה, נראה כי הם פעלו בעולם ללא תוצאות. בתביעה זו, נגרום למשתפי הפעולה של חמאס לקחת אחריות על מעשיהם, ונראה להם ולמי שמזדהה עמם כי איש אינו מעל או מעבר לשלטון החוק. כבנו של אחד הניצולים הצעירים ביותר של אושוויץ, אני גאה להיות חלק מהצוות המבקש צדק עבור לקוחותינו. אנו מצפים להציג את הראיות לשופט ולחבר המושבעים". 

סגן יו"ר פירמת גרינברג טראוריג, ריצ'ארד אדלין, מציין: "מדובר באירוניה עמוקה כאשר אותם אנשים הנושאים שלטים הקוראים 'מוות לאמריקה' ו- 'מוות ליהודים' טוענים כי הם מוגנים על ידי חופש הביטוי. הם לא. חופש הביטוי מעולם לא כלל תמיכה אקטיבית בטרור, ומעולם לא הגן על הרס רכוש פרטי או על אכזריות נגד גברים, נשים וילדים חפים מפשע בני דתות רבות, לא רק יהודים. באשר לנאשמים, אנו מתמודדים עם בעיה אמריקאית, כמו גם בעיה יהודית. איננו יכולים – ובאמצעות תביעה זו, אנו אומרים שלא נאפשר – חדירת שנאה, אלימות והפחדה מכוונת חמאס בכל מקום בו נוכל למנוע זאת. אם הנאשמים מאמינים שהם יכולים לקיים פעילות בארה"ב ליצירת תרבות המונית של פחד, איומים, אלימות והפחדה כדי לערער את מוסדות החינוך היקרים שלנו, להשפיע על המדיניות הממשלתית שלנו ולכפות את האידיאולוגיה המרושעת של חמאס על אדמת ארה"ב או ישראל, הם עומדים לגלות עד כמה הם טועים". 

"כעורך דין בעל היסטוריה ארוכה של מאבק באנטישמיות, אני גאה להיות חתום בשמי על התביעה החשובה הזו", אמר בראד קאופמן, נשיא משותף בגרינברג טראוריג. לדברי מארק גולדפדר, מנכ"ל ומנהל המרכז הלאומי להסברה יהודית, "המקרה הזה מאוד פשוט: כשמישהו אומר לך שהוא מסייע לטרוריסטים ותומך בהם – תאמין לו".

ג'ייסון טורצ'ינסקי, שותף בהולצמן ווגל אשר מייצג גם הוא את הקורבנות, הדגיש כי "הכאוס שאנו רואים במכללות ובאוניברסיטאות האמריקאיות תוכנן ומאורגן היטב, והעבודה של NSJP לתמוך ביעדי הקצה של חמאס צריכה להיחשף ולהפסיק. אנו מקווים שתביעה זו תביא צדק עבור הלקוחות שלנו". קבוצת הקורבנות האמריקאיים והישראלים חוותה קשת רחבה של פציעות פיזיות ונפשיות.

"הגיע הזמן שחמאס וכל סוכניו, כמו AMP ו-NSJP, יהיו אחראים למעשיהם הנוראיים", אמרו הקורבנות בהצהרה משותפת. "אנו רוצים לחשוף את קבוצות אלו כטרוריסטיות שהן ולוודא שיחדלו מלפעול בארה"ב ובמדינות אחרות אליהן חודרות". פרופסור ענת אלון-בק ציינה שהיא רוצה למנוע מקרים כאלו מלקרות לאחרים בקמפוסים, ושהיא מודאגת מהעלייה המדאיגה באנטישמיות, דמוניזציה, דה-לגיטימציה ודה-הומניזציה של ישראל וארה"ב.

2024-05-03T17:09:29Z dg43tfdfdgfd