תושב בית אל נעצר בחשד לרצח פלסטיני בן 17 לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר

תושב בית אל נעצר בחשד לרצח פלסטיני בן 17 לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר

מעצרו של אביעד מהצרי הוארך עד יום שני, והוא חשוד ברצח כמעשה טרור וירי שלא כדין באזור מגורים. ההרוג, עומר אחמד עבד אל-רני חאמד, נורה למוות מאש חיה ביום מציאת גופתו של אחימאיר

May 03rd, 13PM May 03rd, 17PM

שב"כ עצר אתמול את אביעד מהצרי, תושב בית אל בן 34 בחשד לרצח פלסטיני בן 17 בכפר ביתין בחודש שעבר, לאחר רצח בנימין אחימאיר בן ה-14. ההרוג, עומר אחמד עבד אל-רני חאמד, נורה למוות מאש חיה ביום מציאת גופתו של אחימאיר. תושבים בכפר ביתין, הסמוך לרמאללה, אמרו כי ישראלים שהתאספו בכניסה לכפר ירו לעבר התושבים שניסו לבלום אותם, וכי חאמד נפגע בראשו. יום קודם לכן נהרג פלסטיני נוסף, בכפר אל־מורייר, מירי שיוחס לצה"ל.

בית משפט השלום בירושלים האריך עד יום שני את מעצרו של מהצרי, המחזיק ברישיון נשק פרטי, ושמיוחסות לו עבירות רצח כמעשה טרור וירי שלא כדין באזור מגורים. השופט אלעד וינשל כתב בהחלטה כי "קיים חשד סביר במעורבות המשיב באירועים הנחקרים", וציין כי הוא שמר בחקירותיו על זכות השתיקה.

אחימאיר נרצח ב-12 באפריל, וגופתו נמצאה לאחר יממה של חיפושים. החשוד במעשה, אחמד דוואבשה, נעצר לאחר כשבוע וחצי ולפי מערכת הביטחון קשר את עצמו למעשה. לאחר היעלמו של אחימאיר וגם לאחר מציאת הגופה התפרעו מתנחלים בשורת כפרים פלסטיניים, חסמו את הכניסות אליהם ופגעו במכוניות. כ-55 פלסטינים נפצעו מהמעשים. להתפרעויות נלוו עימותים בין הצבא לפלסטינים.

לדברי עורכי דינו של החשוד, אריאל עטרי ואסף גונן מארגון חוננו, הוא נעצר לאחר שסירב למסור לחוקרי שב"כ שזימנו אותו לפגישה מידע על "אירועים בהתנחלויות", כהגדרת עורכי הדין. הם טענו כי נאמר לו בתחילה שהוא אינו חשוד בדבר, וכי מעצרו נועד לגרום לו לשתף פעולה עם החקירה.

ביום ראשון נעצרו בצו מינהלי חמישה מתנחלים, וגורם ביטחוני אמר כי הם חשודים שהשתתפו באלימות נגד פלסטינים לאחר רצח אחימאיר. לפי הגורם, החמישה חשודים שהכווינו את הפרעות בכפרים והציתו רכוש פלסטיני. הם צפויים להישאר במעצר ללא משפט לתקופות של שלושה חודשים עד חצי שנה.

2024-05-03T10:50:45Z dg43tfdfdgfd