חילופי אש בצפון: חיזבאללה תקף כוח צה"ל בהר דב, חיל האוויר תקף בלבנון

הכוח השיב באש ארטילרית לעבר מקור הירי, ומטוסי קרב תקפו יעדי טרור בכפר שובא סמוך לגבול. חיזבאללה טען כי כלי רכב צה"ליים הושמדו, בלבנון פורסמו תמונות ההרס אחרי תקיפות צה"ל

מחבלי חיזבאללה תקפו הלילה (בין חמישי לשישי) כוח צה"ל באזור הר דב, באמצעות טילי נ"ט ששוגרו מהצד הלבנוני של הגבול. הכוח השיב באש ארטילרית לכיוון מקור הירי וחיל האוויר תקף יעדי טרור בלבנון. 

מאוחר יותר דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של חיזבאללה במרחב כפר שובא, וכן מבנה צבאי של הארגון באזור מרכבא שבדרום לבנון. הוא אף אישר כי שני שיגורי נ"ט זוהו חוצים מלבנון. הכוחות תקפו באמצעות טנקים משגר במרחב שבעא, ממנו ככל הנראה בוצע הירי. בבוקר פורסמו בלבנון תמונות המראות הרס בבתים בכפרים שובא ושבעא, בעקבות תקיפות צה"ל. 

בסיס גולני, מוצבים ויעדים אזרחיים: אלה מטרות התקיפות של חיזבאללה בישראל

ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה ומהדהדת את תעמולת הארגון, דווח כי יש נפגעים בקרב חיילי צה"ל. לטענתם, נעשה "מארב משולב" לכוח, ושני כלי רכב צה"ליים הושמדו. לאחר מכן חיזבאללה לקח אחריות על הירי, שבוצע לטענתו בשעה 23:00. בנוסף, דווח ברשת "אל-מיאדין" על ירי לעבר מטרה צבאית במטולה.

ביום רביעי האחרון ביצע צה"ל תקיפות נרחבות בדרום לבנון - שתוארו שם כ"חגורת אש" בדומה לתקיפות אינטנסיביות ברצועת עזה. 40 יעדי טרור הותקפו במקביל באזור הכפר עייתא א-שעב, כתגובה על פגיעה בשני בתים מירי טילי נ"ט של חיזבאללה לעבר מושב אביבים שבגליל העליון.

בדובר צה"ל ציינו כי בין המטרות שנפגעו בגל התקיפות הנרחב - שהושלם בתוך דקות - "היו מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור ומטרות נוספות ששימשו את ארגון הטרור במרחב. כל זאת, כחלק ממאמץ השמדת תשתיות הארגון במרחב הגבול". עוד נמסר כי "חיזבאללה עושה שימוש נרחב במרחב עייתא א-שעב לצורכי טרור ומיקם במרחב עשרות אמצעים ותשתיות טרור של הארגון שכוונו לעבר העורף הישראלי".

2024-04-25T22:41:47Z dg43tfdfdgfd