שרת החוץ של הולנד: "לא נוכל להגן עליכם בגלל רפיח"; השר כ"ץ: "בלי לחץ צבאי חמאס ימשיך להונות"

השרה ברואינס סלוט אמרה לשר כ"ץ בפגישתם בירושלים כי הפעולה עלולה להביא להסלמה, "מעבר למה שהאזור יכול לספוג". שר החוץ השיב לה: "אתם חייבים להגן על ישראל, זו גם המלחמה שלכם מול האיסלאם הקיצוני באירופה". לדבריו, "בלי לחץ צבאי חמאס ימשיך בהונאה. ההחלטה התקבלה פה אחד, לא הייתה לנו ברירה"

בפגישה שהתקיימה הבוקר (שלישי) במשרד החוץ בירושלים, שרת החוץ של הולנד האנקה ברואינס סלוט הביעה חשש מכניסת צה"ל לרפיח. "אנחנו נתקשה להגן על ישראל בפורומים בינלאומיים", הסבירה, "אנחנו מודאגים ממה שקורה באזור, אני מקווה שתהיה הפסקת אש ועסקה לשחרור החטופים. פעולה ברפיח עשויה לגרור הסלמה שתהיה הרבה מעבר למה שהאזור יכול לספוג".

שר החוץ ישראל כ"ץ השיב לה: "אתם חייבים להגן על ישראל, המלחמה שלנו זו גם המלחמה שלכם. לא הייתה לנו ברירה, ההחלטה על הפעולה ברפיח התקבלה פה אחד משום שזו הדרך היחידה לקדם את שתי מטרות המלחמה: החזרת החטופים הביתה והכרעת החמאס". לדבריו, "גם אנחנו מקווים לעסקה חדשה ועושים הכול עבור זה".

ברואינס סלוט הדגישה בפני כ"ץ כי היא מקווה שהפעולה ברפיח תהיה מוגבלת. שר החוץ הסביר לה כי ישראל פתחה את מעבר כרם שלום להכנסת סיוע הומניטרי, וחמאס תקף באזור והרג ארבעה חיילים. "חמאס לא יכול להיות בעזה יותר, בלי לחץ צבאי אין סיכוי שהחמאס יסכים לעסקה אמיתית, אלא ימשיך לעסוק בהונאה תוך ציפייה שהעולם יכפה עלינו הפסקת אש חד-צדדית. זו גם המלחמה שלכם מול ציר הרשע האיראני ומתקפת האיסלאם הקיצוני באירופה וגם בארה"ב".

השניים סיכמו גם לפעול ביחד להרחבת הסנקציות על איראן. "חייבים להחליש אותה, היא האיום הגדול ביותר לנורמליזציה ויציבות באזור", אמר כ"ץ בפגישה, "צריך לקדם פעילות משותפת לקידום הסנקציות נגד איראן שתעסוק בבלימת תוכנית הגרעין האיראנית ולקרוא למשמרות המהפכה בשמם האמיתי: ארגון טרור". שרת החוץ ההולנדית חיזקה את דבריו: "נגביר את הלחץ על איראן. אני מסכימה איתך", ונענתה לבקשתו של כ"ץ לקדם הכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור.

שרת החוץ ההולנדית הגיעה לישראל אחרי ביקור בלבנון. "המסר היה ברור - ממשלת לבנון לא מעוניינת בהסלמה, הם מעוניינים בפתרון דיפלומטי למשבר בצפון", טענה. השר כ"ץ השיב לה כי גם ישראל מעוניינת בפתרון דיפלומטי ובשקט, אבל רק בהתאם להחלטה 1701. "חיזבאללה לקח את לבנון כבת ערובה עבור אינטרסים איראניים. כשהייתי ילד, כשעוד לא הייתה טלוויזיה בישראל, נהגנו לצפות בטלוויזיה מלבנון שהייתה המדינה המתקדמת ביותר באזור, שוויץ של המזרח התיכון. עכשיו היא המדינה הכי נחשלת באזור", אמר. "אם זה לא יהיה פתרון דיפלומטי נפעל צבאית כדי להחזיר את תושבי הצפון הביתה".

2024-05-07T16:31:56Z dg43tfdfdgfd