השר איתמר בן גביר נפצע קל בתאונה ליד זירת אירוע הדקירה ברמלה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפצע היום (שישי) באורח קל בתאונת דרכים ברמלה. בן גביר הגיע לרמלה קודם לכן, לביקור בזירת אירוע דקירה החשוד כפיגוע בעיר. התאונה התרחשה בסמוך לזירת הדקירה. בתמונות מהמקום נראו שני כלי רכב שהיו מעורבים בתאונה, אחד מהם, שהיה הפוך, הוא רכבו של השר .

מהמשטרה נמסר כי בוחני התנועה של מחוז מּרכז "פתחו בבדיקת נסיבות תאונת הדרכים ברמלה במעורבות שני כלי רכב, בהם רכבו של השר לבל"מ". שלושה נפגעים מרכבו של השר ופצוע מהרכב השני שהיה מעורב בתאונה פונו למרכז הרפואי אסף הרופא. מצב הפצועים קל. מלבד בן גביר פונו מזירת התאונה גם בתו, נהגו ואחד ממאבטחיו.

מהמרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא נמסר: "השר בן גביר הגיע לפני זמן קצר למלר"ד שמיר. מצבו קל. מטופל בדקות אלו ע"י הצוותים הרפואיים". מאוחר יותר נמסר שבן גביר יועבר לבקשתו לבית החולים הדסה בירושלים.

מפכ"ל המשטרה, שהגיע לזירת התאונה אמרי כי פונו מהזירה שלושה נפגעים, כולל השר. "כרגע מוקדם מדי להגיד מה קרה. ייבדק אם יש תיעוד, ייחקרו עדים. התוצאות של הבדיקה יתפרסמו לציבור", אמר המפכ"ל. עדי ראייה מסרו שרכבו של בן גביר חצה את הצומת באור אדום, ונפגע על ידי רכב שלא השגיח בו.

הנהג שפגע ברכבו של השר בן גביר טוען כי השר ושיירתו חצו את בצומת באור אדום ובכך סיכנו את חייו. "אני עברתי באור ירוק והפמליה של בן גביר נסעו באור אדום", הוא אמר. "הלקוח שלי עבר בירוק מוחלט", נמסר מטעם עו"ד ראפת אסדי שמייצג את הנהג. "השיירה של בן גביר חסמה את דרכו ונכנסה לצומת מבלי לציית לאור אדום ורואים זאת בבירור בסרטון שפורסם על ידי התקשורת".

דקות אחדות לפני התאונה שוחח בן גביר עם האזרח שניטרל את הדוקר. האזרח סיפר כיצד ירה בדוקר תוך ניסיון להימנע מלפגוע בעוברי אורח. הוא גם הודה שחשש לעשות זאת, בשל הסיכון לאחריות משפטית. "יש מדיניות אחרת עכשיו", אמר בן גביר, "יש רגעים... הותקפתי על המדיניות הזאת, ויש תביעות בבג"ץ נגדי. ויש רגע שבו אני אומר שזה הכל שווה. מרגש. פשוט מרגש. אני מתרגש כי באמת, זה שווה הכל. אתה הצלת חיים של אנשים. שווה להביא את הרפורמה הזאת רק בשבילך, בשביל האירוע הזה עכשיו".

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר בעקבות התאונה: "במזל גדול התאונה הסתיימה בפציעות בלבד. אני מאחל לשר ולשאר הנפגעים בתאונה החלמה מהירה. תאונות דרכים הן מכת מדינה וכולנו משלמים את המחיר הכבד. תאונות הדרכים לא מבדילות בין דת, גזע או תפקיד. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים אלא מאבק שבו ניתן להצליח ולנצח. התכנית הלאומית אשר מונחת על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ממתינה לאישור ולתקצוב. כך נוכל למנוע את התאונה הבאה ולמנוע צער וסבל ממאות משפחות בכל שנה".

על פי עמותת אור ירוק 133 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 לעומת 118 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2023-עליה של 13%.

2024-04-26T15:11:33Z dg43tfdfdgfd