סטודנטים כינו את מיה שם "שקרנית" וציירו לבבות סביב תמונת מחבל חמאס - המכללה: ״דיאלוג דמוקרטי״

כפי שפורסם לראשונה בכאן 11, במסגרת שיעור בלימודי חינוך והוראה במכללת דוד ילין בירושלים, השתתפו הסטודנטים ב"משחק אסוציאציות", שם הוצגו להם תמונות ואלה היו צריכים לכתוב מה כל אחת מהמוצגות מעוררת בהם.

בין התמונות המוצגות, הונחה תמונתה של מיה שם שנחטפה לעזה ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס ושוחררה בעסקה - לצדה נכתב על ידי חלק מהסטודנטים "שקרנית". תמונה נוספת הייתה של חייל צה"ל ולידה נכתב בעברית: "הורג ילדים" ובערבית "הורגים אנשים חפים מפשע". לעומת זאת, סביב תמונה של מחבל חמאס - אותם סטודנטים ציירו לבבות וכתבו בערבית "אללה אכבר". גם לצד תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נכתב: "המטרה שלו להרוג ילדים".

יום למחרת האירוע, קיבלו הסטודנטים את ההודעה: "הנושא שבו עסקנו טעון מבחינה רגשית ופוליטית, אך הסדנה והמסלול מהווים מצע לדיאלוג דמוקרטי מכבד ומאפשר לכל משתתף, שיוכל להביע את נקודת מבטו ולשתף אותה מתוך אמונה ותקווה להכלה והבנה כאשר מעגל השיח פתוח לכולם תוך שמירה על כבוד הדדי. מקוות להמשך דיונים פוריים ומכבדים גם בנושאים הטעונים, קל וחומר בתקופה זו".

מספר סטודנטים סיפרו למעריב: "אחרי שהתלוננו על המקרה (שאירע ב-18.3), אמרו לנו שזה יטופל בחומרה אבל העניין לא טופל עד היום. מאוחר יותר נטען בפנינו שהדברים נעשו 'במסגרת חופש הביטוי' ונאלצנו לספוג ולשתוק". עוד נטען בשיחה עם מעריב כי ביום השואה, בזמן הצפירה, עמדו אותם סטודנטים, לכאורה, מהצד וצחקו על אלה שעמדו, וכי הם חווים התנכלויות חוזרות ונשנות ותלונותיהם אינן נענות.

ממכללת דוד ילין טרם נמסרה תגובה.

2024-05-07T11:46:00Z dg43tfdfdgfd