"אמרתי למייקל כהן שהוא חייב לקנות את הסיפור של כוכבת הפורנו אחרת הבוס יכעס עליו מאוד"

"אמרתי למייקל כהן שהוא חייב לקנות את הסיפור של כוכבת הפורנו אחרת הבוס יכעס עליו מאוד"

ביום הרביעי לעדותו של מו"ל נשיונל אינקוויירר לשעבר, צוות ההגנה של טראמפ ניסה לערער את אמינותו ולהוכיח שלא היתה מזימה להשפיע על הבחירות לנשיאות ב-2016 באמצעות קבירת סיפורים שליליים על המועמד הרפובליקאי דאז

April 26th, 21PM April 27th, 10AM

עורך דינו של דונלד טראמפ ניסה היום (שישי) לערער את אמינותו של המו"ל לשעבר של הצהובון נשיונל אינקוויירר, דיוויד פקר, ביום הרביעי לעדותו במשפט דמי השתיקה במנהטן. פקר סיפר בעדותו שהעיתון שלו עשה מאמצים גדולים כדי לקבור סיפורים שעשויים להזיק למרוץ לנשיאות של טראמפ ב-2016.

ביום השני של החקירה הנגדית, הסנגור אמיל בובי ביקש להדגיש סתירות שעלו בעדותו של פקר, שסיפר שהוא עבד עם קמפיין הבחירות של טראמפ בסיכול האשמות נגדו בניאוף בתקופה שבה המועמד הרפובליקאי לנשיאות דאז ניצב בפני האשמות רבות בהתנהגות מינית לא הולמת. המטרה העיקרית של החקירה הנגדית של צוות ההגנה היא להראות שכל העסקאות שהיו בין פקר למרשם נועדו להגן על טראמפ, המוניטין שלו והמשפחה שלו – ולא על קמפיין הבחירות שלו.

פקר העיד אתמול שבאוגוסט 2015 הוא רקם תוכנית ביחד עם טראמפ ועורך דינו דאז מייקל כהן שנשיונל אינקוויירר יעזור לקמפיין של טראמפ לנשיאות. אלא שבמהלך התשאול של בובי, הוא הודה שמעולם לא הוזכר בפגישה ביניהם הביטוי "ליירט ולהרוג" (catch and kill), פרקטיקה של צהובונים לרכוש זכויות לסיפורים כדי שלעולם לא ייצאו לאור. הוא גם הודה שלא דובר בפגישה שלו עם טראמפ וכהן על "היבט כספי" כלשהו, שנשיונל אינקוויירר ישלם למשל לאנשים בשמו של טראמפ עבור הזכויות על הסיפורים שלהם.

פקר: "אני יודע מה העדתי ואני יודע מה אני זוכר"

בובי שאל את פקר אם הוא לא דייק בעדותו אתמול כשאמר שב-2017 טראמפ הודה לו בבית הלבן על קבירת שני סיפורים שליליים עליו. לדבריו, בדו"ח של סוכני FBI שתשאלו את פקר בעבר נכתב שפקר אמר שטראמפ לא הביע הכרת תודה. פקר, בן 72, אמר בתגובה כי ייתכן שהדו"ח שגוי. "אני יודע מה העדתי ואני יודע מה אני זוכר", אמר פקר כשמולו 12 מושבעים ועוד שישה ממלאי מקום.

בובי שאל את פקר אם ההצהרות שלו עולות בקנה אחד עם העובדות הכלולות בהסכם שעליו חתמה חברת AMI, המוציאה לאור של נשיונל אינקוויירר, עם רשויות החוק כדי להימנע מתביעה. פקר הכחיש שקיימת אי התאמה בין עדותו לכתוב בהסכם.

פקר נחשב לעד מפתח במשפט דמי השתיקה. טראמפ נאשם בזיוף מסמכי תאגיד כדי לטייח תשלום של 130 אלף דולר שהועבר לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס (שם הבמה של סטפני קליפורד) ב-2016, זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, כדי שלא תחשוף את הקשר האינטימי שקיימה עם טראמפ עשור קודם לכן. טראמפ מכחיש את כל 34 סעיפי האישום נגדו וטוען שלא פעל בניגוד לחוק.

פקר סיפר שהעורך הראשי של נשיונל אינקוויירר, דילן הווארד, סיפר לו שנציגיה של דניאלס מנסים למכור את הסיפור שלה ושהצהובון יוכל לרכוש אותו תמורת 120 אלף דולר. לדברי פקר, הוא נרתע מהדבר וציין שנשיונל אינקוויירר כבר שילם 180 אלף דולר כדי לקבור שני סיפורים שליליים אחרים על טראמפ – אחד על הרומן בן השנה שקיים עם דוגמנית הפלייבוי קארן מקדוגל, והשני על שוער לשעבר במגדל טראמפ בניו יורק, דינו סאג'ודין, שטען שאחת מעובדות הבניין ילדה לטראמפ בת מחוץ לנישואין. פקר העיד שהוא פנה למייקל כהן ואמר לו לרכוש בעצמו את הסיפור של דניאלס לפני שיתפרסם בפומבי. "אמרתי למייקל 'אני מציע לך שתשלם על הסיפור ואתה צריך להוציא אותו מהשוק משום שאתה לא רוצה שהוא ייצא החוצה, אני מאמין שהבוס יכעס מאוד עליך'".

סנגורו של טראמפ ניסה בחקירה הנגדית ליצור הפרדה בין פקר לבין התשלום שהועבר לדניאלס ב-2016, כדי להפריך את הטענה למזימה. פקר אישר שהוא קיבל שיחת טלפון מהווארד על סיפורה של דניאלס. סנגורו של טראמפ שאל אותו: "אמרת להווארד שאתה לא רוצה שום קשר לסיפור, האם זה נכון?". פקר השיב: "זה נכון". "לא חשבת שהסיפור של סטורמי דניאלס יהיה חלק מכל הסכם שהיה לך באוגוסט 2015?", שאל בובי את פקר, וזה השיב לו: "זה נכון". ואז אמר לו עורך הדין: "לא רצית שום קשר לזה". פקר השיב לו: "זה נכון".

עורך דינו של טראמפ גם ניסה להראות למושבעים שפקר הרוויח מפרסום סיפורים חיוביים על טראמפ וסיפורים שליליים על פוליטיקאים אחרים עוד לפני המזימה לכאורה ביניהם "ליירט ולהרוג" סיפורים. פקר העיד שנשיונל אינקוויירר פרסם סיפורים שליליים על בני הזוג קלינטון, ביל והילרי, כחלק ממאמץ לסייע לקמפיין הבחירות של טראמפ, שעליו הוסכם בפגישה בין הצדדים באוגוסט 2015.

פקר נשאל על ידי בובי אם התפרסמו סיפורים שליליים על הקלינטונים לפני הישיבה המדוברת, והוא השיב "זה נכון" והסכים שמבחינה עסקית זה היה הגיוני שנשיונל אינקוויירר יפרסם כתבות על הקלינטונים הרבה לפני שהוא עשה זאת בשמו של טראמפ.

"האם המטרה שלך היתה להשפיע על הבחירות? כן"

בובי שאל את פקר לגבי המחויבות שלו לשתף פעולה עם התביעה במשפט דמי השתיקה. פקר השיב לו: "למען האמת, הייתי מאוד ישר למיטב זיכרוני".

בסיום החקירה הנגדית, סגן התובע המחוזי ג'ושוע סטיינגלאס קיבל הזדמנות לשאול את פקר שאלות נוספות. "האם זה נכון שהמטרה שלך בהשגת הסיפור של מקדוגל היתה להשפיע על הבחירות?". פקר השיב לו "כן" והוסיף ש"המטרה האמיתית היתה לרכוש זכויות לכל החיים כדי שהסיפור לא יתפרסם בשום כלי תקשורת אחר".

סטיינגלאס חזר שוב לסוגיית סירובו של פקר לרכוש את סיפורה של דניאלס. "כשהווארד פנה אליך לראשונה על הסיפור, מה אמרת לו?", שאל התובע. "אמרתי לדילן הווארד שאין דרך אפשרית שאקנה את הסיפור הזה עבור 120 אלף דולר ולא רציתי שיהיה לי שום קשר לכוכבת פורנו". כאשר הוא נשאל מדוע יצר קשר עם כהן, הוא השיב: "בהתבסס על ההסכם המקורי, כל סיפור שיהיה מביך מאוד, אני רוצה למסור אותו למייקל כהן מיד. אם הוא היה שומע על זה ממישהו אחר, (כהן) היה משתגע".

"אבל עדיין התכוונת למלא את המחויבות שלך כדי שהקמפיין יוכל להעלים את הסיפור הזה", שאל סטיינגלאס ופקר השיב לו בחיוב.

בסיום עדותו של פקר עלתה להעיד רונה גראף, עוזרת ותיקה של טראמפ. היא סיפרה בעדותה ששמותיהן של דניאלס ומקדוגל היו ברשימת אנשי הקשר של טראמפ במערכת המחשבים של החברה שלו, ארגון טראמפ. היא גם העידה שב-2016, לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, היא ראתה את דניאלס פעם אחת במגדל טראמפ, זיהתה אותה והניחה שהיא הגיעה למקום בקשר להשתתפותה האפשרית בתוכנית הריאליטי של טראמפ, המתמחה.

אחרי גראף עלה להעיד גארי פארו, בנקאי שסייע לכהן לפתוח חשבון עסקי שבו השתמש לתשלום 130 אלף הדולרים לדניאלס. פארו טען שכהן אמר לו שהחשבון נועד עבור עסקיו בייעוץ נדל"ן. "כאשר כהן צלצל אליי הייתי במגרש הגולף. מאוד קלישאתי לבנקאי, אני יודע".

עדותו של פארו צפויה להימשך בשבוע הבא.

אמש ניסתה ההגנה להראות למושבעים שפנקס הצ'קים של פקר ונשיונל אינקוויירר לא היה מוגבל רק לטראמפ. פקר העיד במהלך החקירה הנגדית שזה דבר רגיל שידוענים ופוליטיקאים רוצים לקבל סיקור אוהד בצהובון האמריקאי ושבעבר הוא פעל לקבור סיפורים שליליים על ידוענים אחרים, בהם השחקן ומושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר ושחקן הגולף טייגר וודס.

פקר סיפר שנשיונל אינקוויירר שילם מאות אלפי דולרים כדי להשיג סיפורים מנשים שרצו לחשוף שניהלו רומנים עם שוורצנגר בזמן שהוא התמודד לתפקיד מושל קליפורניה ב-2003.

פקר סיפר שהפעם הראשונה שבה הוא העביר לטראמפ מידע מוקדם על סיפור שלילי עליו היתה ב-1998, בקשר לאשתו באותה עת, מרלה מייפלס.

התביעה בניו יורק טוענת שההסדר שהיה לפקר עם טראמפ השפיע באופן לא חוקי על הבחירות לנשיאות ב-2016. פקר הסכים לשתף פעולה עם התביעה כדי להימנע מאישומים פליליים נגדו.

טראמפ הוא הנשיא לשעבר הראשון בתולדות ארה"ב שעומד למשפט פלילי. משפט דמי השתיקה, שצפוי להימשך עד לפחות חודש מאי, יהיה כנראה המשפט היחיד שלו מתוך ארבע תיקים פליליים נגדו שיושלם לפני הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר, אז יתמודד פעם נוספת נגד ג'ו ביידן, הנשיא המכהן.

2024-04-26T19:09:23Z dg43tfdfdgfd