מטחי פצמ"רים לכרם שלום: "אם רפיח לא תטופל, לא נוכל לחזור הביתה"

עמית כספי מכרם שלום סיפר, לפני מטחי הבוקר ואחרי שארבעה לוחמים נהרגו במטח קודם, כי "בלתי אפשרי לגור מול רפיח כפי שהיא היום". נוריאל ארזי מניר יצחק: "חייבים לטפל בה לעומק, היא הפכה מקלט למחבלים". עמית זרקא מקיבוץ ארז: "תושבי צפון הרצועה שבו לבתיהם, וההרגשה היא שחזרנו ל-6 באוקטובר"

שעות לאחר שצה"ל יצא למתקפה במזרח רפיח, וזמן קצר לפני ירי מטחי פצמ"רים מרפיח לכרם שלום היום (שלישי) בצהריים, תושבי העוטף התייחסו לפעולה הצבאית בעיר שבדרום רצועת עזה. 

עמית כספי, תושב הקיבוץ כרם שלום שמוקדם יותר השבוע נהרגו בו 4 חיילים ממטח ששוגר מרפיח, אמר בריאיון ל-ynet כי "בלתי אפשרי לגור מול רפיח כפי שהיא היום. אם היא לא תטופל באגרסיביות, אנחנו לכרם שלום לא נוכל לחזור".

לדברי כספי, "נכנסו לקצה של רפיח, זה עדיין לא רפיח. הפחד שלנו הוא שזה ישאר ככה, חלקי. אנחנו גרים ממש מול העיר, כ-50-40 מטרים. רפיח של היום מסוכנת יותר אפילו מזו של 6 באוקטובר. מעבר לטיפול בה, נצטרך שידאגו לביטחון שלנו מחדש".

כספי הדגיש כי "רפיח חייבת להיות מטופלת. אני לא קושר בין עסקה לבין טיפול ברפיח. אני כמובן רוצה שכל החטופים ישוחררו היום, אך אין קשר בין הדברים. אני ישן בכרם שלום במסגרת כיתת הכוננות עם חבריי במבנה ממוגן. נשים וילדים לכרם שלום לא אחזיר במצב הנוכחי, הם לא יסכימו ולא יוכלו לישון בלילה".

נוריאל ארזי, תושב קיבוץ ניר יצחק שבצפון-מערב הנגב ששכל את אחיו הצעיר ב-7 באוקטובר, הוסיף כי "בשבעת החודשים האחרונים הקיבוץ פונה בתור התחלה לאילת, ובתקופה האחרונה לקיבוץ אילות. עד ממש הימים האחרונים ניר יצחק הוגדר כיישוב לא אדום, שתושביו רשאים ויכולים לחזור לגור בו".

זה נראה לך הגיוני?

"לא, ממש לא. בתור אחד שנמצא פה יום-יום, זאת לא השגרה שהיינו רגילים אליה. עכשיו, עם כל ההתחממות פה בגזרה, מרגישים טוב מאוד את הפעילות של צה"ל ביום ובלילה. אני לא יכול לדמיין ילד שצריך לקום לבית ספר או לגן אחרי שעבר את הלילה בצורה חלקה ונעימה".

ארזי סיכם כי "התחושה שלי היא שחייב להיות טיפול ברפיח לעומק. נהיה שם מקלט למחבלים - כולם התנקזו לשם, ועכשיו אנחנו והצבא שפרוש בכל מקום מהווים להם מטרה. תמיד קיים החשש הזה שלא משנה לאן אני הולך, אני תמיד אבדוק איפה המיגונית הקרובה".

עמית זרקא, תושב קיבוץ ארז שבצפון מערב הנגב, הדגיש כי "אני נמצא 700 מטרים מרצועת עזה, מבית חאנון, וההרגשה אצלנו בצפון העוטף היא שהממשלה פשוט דחפה אותנו לחזור כמה שיותר מהר. לדוגמה, אתמול היו מטחים על שדרות".

למרות ההישגים, ראינו את המשך השיגורים מבית חאנון.

"אני רואה את הכל ממש מהגבעה אצלנו בארז. תושבים בצפון הרצועה חזרו, שיפסיקו להגיד שלא כי אם הם לא היו חוזרים לא היו מחלקים שם סיוע הומניטרי. חמאס שם, יש קרבות קשים בבית חאנון בכל יום, אנחנו שומעים את זה. זה מקום שברגע שצה"ל עזב חמאס חזר, הזניחו אותו. התחושה של התושבים פה היא גם שמזניחים אותם. אני אומנם בקיבוץ, אבל אשתי והמשפחה שלי מפונים והם לא חזרו, ולהחזיר אותם כרגע לדעתי זאת טעות. ההרגשה שלי היא שאנחנו חוזרים ל-6 באוקטובר".

2024-05-07T09:04:28Z dg43tfdfdgfd