"לחיזבאללה יש יתרון": האס הטקטי של ארגון הטרור על ישראל | האזינו

מלחמת חרבות ברזל: הכתב הצבאי של 'מעריב', אבי אשכנזי שוחח היום (שלישי) עם ליאת רון בתוכניתה ב-104.5fm על פגיעת הכטב"מ שהושלך משטח לבנון למטולה בו נהרגו שני לוחמי צה"ל במילואים רס"ר במיל' דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים, ורס"ר במיל' נחמן נתן הרץ בן 31 מאלעזר.

שלושה גורמים שונים מראים: בידוד חמאס לא קרה, וספק אם יקרה גם לאחר כיבוש רפיחפחות מ-24 שעות לפלישה לרפיח: נחשפה מנהרה חדשה | תיעוד

בתחילת השיחה הסביר הכתב הצבאי: "אתמול סמוך לשעה 12 בצהריים החיזבאללה מזהה תנועה של כוח צה"ל במרחב מטולה באזור עמדות המרגמה, חיזבאללה משגר מיד כלי טיס בלתי מאויש שהוא מתאבד. החיילים מנסים ליירט את הפגיעה הזו ללא הצלחה והוא פוגע בעמדה.

כתוצאה מהפגיעה נהרגו שני חיילים מהלוחמים והשלישי נפצע באורח קל הוא מטופל בשטח ומאוחר יותר מפונה לביה"ח זיו בצפת. מיד לאחר האירוע צה"ל פותח בתקיפה ארטילרית וחיל האוויר מבצע סדרת תקיפות במרחב".

עוד הוסיף, "חשוב לציין ששעות קודם לכן חיל האוויר תקף מטרות בבקעת הלבנון בעומק השטח של חיזבאללה. בשבועות האחרונים אנחנו רואים יותר ויותר הודעות על כלי טיס למרחב ישראל וסביר להניח שהמטרה היא איסוף מידע". הוסיף: "מטולה היא מעין מובלעת, היא מוקפת לבנון, לכן לחיזבאללה היכולת לאסוף מודיעין ולתקוף, יש להם יתרון".

"מאז האירוע בצה"ל מתחקרים את הדברים, מנסים להבין איפה הייתה היכולת של חיזבאללה להיכנס לתוך הקווים שלנו ולבצע את הפיגוע הקטלני הזה". כאשר נשאל האם צריך היה להשאיר חיילים חשופים בשטח, השיב: "קודם כל אנחנו מדברים על יותר משטח כינוס אחד, על שתי כוחות שונים של גבעתי וחטיבת הנח"ל שנמצאים בשני שטחי כינוס נפרדים באזור מרחב כרם שלום. המחבלים מזהים בשעות הצהריים תנועה של הכוחות".

חטיבת האש 282 בזירה הצפונית (צילום :דובר צה"ל)

"קודם כל השאירו כוח מינימליסטי לאבטח את המרחב ובמקביל שמו מיגוניות, אבל אנו מדברים על טווחי פגיעה מאוד קצרים. מדובר בכמה שניות. אז כן פיקוד העורף פרס שם מערכות התראה ואזעקות, הציבו מיגוניות שהיו קרובות לעמדות ההגנה. יחד עם זאת המחיר הוא כבד. ארבעה הרוגים ועשרה פצועים שעשרה מהם במצב קשה". בסיום דבריו אמר: "הכי חשוב זה המיגון גם לאזרחים, גם לחיילים, גם לכל מי שמרחב עם הישמע ההתרעה יש לרוץ למיגונית".

2024-05-07T09:45:29Z dg43tfdfdgfd