חשד בשב"ס: קצין הטריד מינית מספר חיילות, נפתחה בדיקה

בשירות בתי הסוהר נפתחה היום (שלישי) בדיקה בחשד כי קצין המשמש כמפקד משמרת במתקן כליאה בדרום הארץ ביצע עבירות הטרדה מינית מילולית כלפי מספר לוחמות כליאה. משב"ס נמסר: "כנגד הסוהר החל, באופן מיידי, הליך מנהלי של פיטורין והועבר דיווח ליחידה לחקירות סוהרים, זאת לצד ליווי המתלוננות על ידי היועצת לענייני מגדר בשירות בתי הסוהר".

פרשת הסרסור בסוהרות: האסיר הביטחוני, מפקד הכלא וקצין המודיעין יועמדו לדיןפרשת הסוהרות: הדרישה שהפנה צה"ל לשב"ס והזעם לאחר פרסום הפרשה

במסמך מה-16 בינואר 2023 של מרכז המחקר והמידע כרקע לדיון על הטרדות מיניות בשירות בתי הסוהר נכתב, כי לפי תשובת שב"ס בין השנים 2021-2018 התקבלו 137 תלונות על הטרדה מינית. 93% מהתלונות הוגשו על ידי גברים, ו-96% מהתלונות היו כלפי גברים - כמעט כולם משרתי קבע. כ-41% מהתלונות הללו היו של משרתות ומשרתי שירות חובה.

קרוב למחצית מהתלונות (46%) הסתיימו בטיפול משמעתי בלבד. רק 5% מהתלונות הועברו עם ממצאי הבדיקה לפרקליטות המדינה לצורך בחינת גיבוש כתב אישום.

בשיחה שערך אתמול בערב ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר קובי יעקובי עם  מפקדי בתי סוהר הדגיש: "הארגון יפעל במלוא התקיפות בטיפול באירועים מעין אלו, ויפעל למצות את הדין הפלילי והמשמעתי עד תום, תוך גיבוי מלא של המתלוננות, זאת כחלק מהמחויבות הערכית של הארגון כלפי כלל המשרתות בו".

2024-05-07T05:59:53Z dg43tfdfdgfd