צה"ל הכחיש שחפר את קברי האחים שאותרו בביה"ח בחאן יונס: פעלנו שם כדי לחפש חטופים

צה"ל הכחיש שחפר את קברי האחים שאותרו בביה"ח בחאן יונס: פעלנו שם כדי לחפש חטופים

חמאס דיווח כי 310 גופות אותרו בשלושה קברי אחים במתחם בית החולים נאסר, והאשים כי צה"ל הוציא להורג פלסטינים בעת שפעל במקום. הצבא דחה את טענות הארגון שאותן כינה "חסרות בסיס ומופרכות", ומסר כי הכוחות החזירו למקום גופות לאחר שנבדקו במסגרת החיפושים אחר חטופים

April 23rd, 17PM April 23rd, 18PM

צה"ל הכחיש היום (שלישי) את טענת חמאס כי חיילים ישראלים חפרו את קבר האחים שאותר במתחם בית החולים נאסר שבחאן יונס. חמאס מסר כי במקום אותרו עד כה 310 גופות, וטען כי צה"ל הוציא להורג שם פלסטינים בעת שפעל במתחם. צה"ל מסר כי כוחותיו פעלו במקום במסגרת החיפושים אחר חטופים, וכי הכוחות החזירו את הגופות למקום קבורתן לאחר שנבדקו. "בדיקת הגופות נעשתה תוך שמירה על כבוד המתים", נמסר.

לטענת הפלסטינים, חיילי צה"ל נצפו במתחם כשהם קוברים גופות באמצעות בולדוזרים. צה"ל תקף את ההאשמות וטען כי הן "חסרות בסיס ומופרכות". לדברי הצבא, החיילים פעלו בזהירות ורק במקומות שבהם המודיעין הצביע על הימצאות אפשרית של חטופים. במהלך המלחמה ברצועה צה"ל חפר קברים סביב בתי חולים ובתי קברות כמה פעמים על מנת לחפש אחר חטופים.

הרשויות בעזה הודיעו כי הצליחו לזהות 43 גופות עד כה מתוך הקברים שאותרו במתחם. לפי שירותי ההצלה ברצועה, יש עדיין כ-2,000 נעדרים שהיו בבית החולים בעת פעילות צה"ל ולא ידוע מה עלה בגורלם. בני משפחות של נעדרים הגיעו בימים האחרונים לאזור שבו נמצאו הגופות כדי לנסות לאתר את יקיריהם.

הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, פולקר טורק, אמר היום כי הוא מזועזע מהרס בתי החולים שיפא ונאסר ברצועה ומהדיווחים על מציאתם של קברי אחים שם. עוד אמר טורק בשיחה עם כתבים כי תקיפות ישראליות ברצועה בימים האחרונים הרגו בעיקר נשים וילדים. טורק שב והזהיר מפני כניסה לרפיח ואמר כי הדבר עלול להוביל ל"פשעי זוועה נוספים".

דוברת הנציבות, רבינה שמדסאני, ציינה כי כמה מהגופות שאותרו במתחם בית החולים שיפא שבעיר עזה נמצאו כשהן עירומות וידיהן קשורות. לדבריה, בין המתים זוהו אנשים מבוגרים, נשים ופצועים. בשיפא, לדבריה, אותרו 30 גופות ו-12 מהן זוהו. משרד הבריאות של חמאס טען כי מתחילת המלחמה יצאו 32 בתי חולים מכלל שירות, ו-490 אנשי צוות רפואי נהרגו.

בפברואר נכנסו כוחות מיוחדים של צה"ל לתוך בית החולים נאסר, בעקבות מידע לפיו חמאס החזיק חטופים בבית החולים. לפי דובר צה"ל, המידע הגיע בין היתר מחטופים ששוחררו. הצבא עדכן בהמשך כי לא אותרו ממצאים שמעידים על הימצאות חטופים במתחם. הצבא מסר גם כי עצר בבית החולים עשרות מחבלים, בהם כאלו שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, ואיתר במתחם אמצעי לחימה.

2024-04-23T14:57:06Z dg43tfdfdgfd