מפקד מחוז י-ם הורה לנהג לעצור בצד בניגוד להנחיות המשטרה - וגרם לתאונת שרשרת

במהלך נסיעה בכביש 443 אתמול הורה ניצב דורון תורג'מן לנהג לעצור בצד שמאל של הכביש, בקטע עם שוליים צרים במיוחד. לפי הנהג, בעקבות ההוראה התרחשה תאונת שרשרת במעורבות של ארבעה רכבים: "בנס זה הסתיים 'רק' בפציעות". המשטרה: "חוקרים את נסיבות התאונה"

"מפקד המחוז הורה לי לעצור בכביש בין-עירוני בצד שמאל - וגרם לתאונת שרשרת": מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן היה מעורב אתמול (שבת) בתאונת שרשרת בכביש 443, שבה היו מעורבים כארבעה רכבים - ובהם גם רכבו שלו. עדות אחד מהנהגים חושפת כי ניצב תורג'מן הורה לו לעצור בצד שמאל, לכאורה בניגוד להנחיות המשטרה - מה שהוביל לתאונה.

אותו נהג טען בפני ynet כי ניצב תורג'מן הורה לו לעצור בצד שמאל בכביש הבין-עירוני, לאחר שלטענתו דיבר בטלפון. "במהלך נסיעה לכיוון מודיעין בכביש 443 הורה לי קצין משטרה - שהתברר לי לאחר מכן כמפקד מחוז ירושלים - לעצור", שיתף הנהג. "העצירה התבצעה בצד שמאל של כביש בין-עירוני. אז ירד הקצין ונהגו וביקשו ממני רישיון, לאחר שטענו שדיברתי בטלפון. בזמן שהם בדקו את הרישיון התרחשה תאונת השרשרת. העצירה לבדיקת הרישיון שהתבצעה בנתיב השמאלי סיכנה חיים, ובנס התאונה הסתיימה ללא הרוגים".

על-פי תמונות מזירת התאונה שהגיעו ל-ynet ניתן לראות את רכבו המשטרתי של ניצב תורג'מן, בעל לוחית זיהוי 400, כשהוא עומד ראשון - ומיד מאחוריו רכבו של הנהג שהתבקש על ידו לעצור בצד. לכאורה, על-פי פקודת המשטרה, עצירת הרכב בוצעה בניגוד לנהליה, הקובעים כי "עצירת רכב תתבצע ככלל על שול הדרך. אם אין שול - תתבצע בימין הקיצוני של הדרך". יצוין כי מקטע הכביש שבו התרחשה התאונה הוא בעל שוליים צרים במיוחד בצידו השמאלי.

המשטרה מסרה: "חקירת נסיבות תאונת הדרכים אמש מתנהלת במחוז ש"י, ובמסגרתה יבוצעו כל הפעולות הנדרשות - כבכל תאונת דרכים אחרת".

עו"ד יהודה שושן, בא כוחו של הנהג, מסר: "מרשי נהג לתומו בכביש 443 כשלפתע רכבו של מפקד המחוז נסע לימינו ואותת לו לעצור בשול השמאלי, תוך שהוא חוסם אותו מלפנים ומסכן את כל הנוכחים ומשתמשי הדרך. מפקד המחוז ונהגו יצאו מרכבם, וכעבור דקה - ותוך כדי בדיקת רישיון הנהיגה של מרשי - אירעה תאונת שרשרת קשה, שבדרך נס הסתיימה 'רק' בפציעת מרשי והשוטרים".

2024-05-05T15:48:28Z dg43tfdfdgfd