תרגיל פתע המדמה התקפה וחיסול תשתיות חיזבאללה: ההיערכות בצפון נמשכת

בשבוע האחרון נערך תרגיל פתע ללוחמי חטיבת האש 282 נמצאים בהגנה והתקפה בגבול הצפון בחודשים האחרונים. בין היתר, תורגלו מגוון תרחישים אשר אפשריים שיבוצעו על ידי חיזבאללה. מתחילת הלחימה, כוחות התותחנים בגבול הצפוני ירו אלפי חימושי ארטילריה על אלפי מטרות טרור כחלק מרצף מתמשך של סגירות מעגל מהירות ותקיפות מתוכננות על תשתיות ויעדי חיזבאללה במרחב הגבול. 

בקונספציה האסונית באמת אנחנו בוחרים לא לעסוק I קלמן ליבסקינדסבב מינויים בצה"ל: בינדר ימונה לראש אמ"ן, גולדפוס יקבל קידום

כזכור, בלילה שבין 25 ל-26 באפריל התבצע קרב אש בגזרת הר דב בין מחבלים שירו רקטות, נ"ט ופצמ"רים לבין כוחות צה"ל שכללו תותחנים ושריון. מסוקי קרב תקפו עמדות של חיזבאללה צפונית להר דב. במארב שביצעו מחבלים של חזבאללה המקביל לקו הגבול, נהרג אזרח ישראלי, נהג משאית הנדסית. בבוקר שלמחרת ביצעו תותחנים ירי ארטילרי על מטרות טרור באזור חוות שבעא.

נסראללה גם יודע שישראל ערוכה למלחמה כוללת מדיווחי התקשורת הלבנונית אפשר ללמוד שכל אזרחי המדינה, ובכללם השיעים תומכי חיזבאללה, חוששים מהחמרת המלחמה. ישראל מעדיפה כמובן פתרון דיפלומטי שירחיק את חיזבאללה מהגבול, אבל כאמור, צה"ל לא ממתין שזה יקרה והוא מנהל מערכה לעיצוב "היום שאחרי".

2024-05-03T11:30:42Z dg43tfdfdgfd