תקיפות מסיביות ברפיח ובעזה; ראש ה-CIA יגיע לישראל | עדכונים שוטפים

בתקשורת הפלסטינית דווח הלילה (רביעי) כי צה"ל תקף באופן מסיבי את אזור רפיח מהאוויר. כמו כן, דווח על מספר הרוגים באזור רפיח ובשכונת אל זייתון שבעיר עזה בעקבות תקיפה ממוקדת. במקביל, ראש ה-CIA, ביל ברנס, יגיע במהלך היום לישראל לאחר סבב שיחות נוסף במצרים בנושא עסקת החטופים. ברנס צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים.

כך ארצות הברית תרמה לטבח ה-7 באוקטובר במשך 11 שנה | ניתוחפחות מ-24 שעות לפלישה לרפיח: נחשפה מנהרה חדשה | תיעוד

במהלך הפעילות אתמול, איתרו כוחות צה"ל  מנהרה חדשה במעבר רפיח, וזאת לאחר פחות מיממה לאחר תחילת המבצע בעיר הדרומית ברצועת עזה. משרד החוץ המצרי תקף: "אנו מגנים את הפעולות הצבאיות בעיר רפיח ואת השליטה של ​​ישראל בצד הפלסטיני של מעבר רפיח".

בכיר בארגוני הטרור הפלסטיניים אמר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, כי "כיבוש מעבר רפיח מצד ישראל מאיים להקריס את המשא ומתן וחמאס רואה בו מהלך פרובוקטיבי ומכוון להכשלת המשא ומתן". משרד החוץ המצרי ביקש להבהיר בכל תוקף: "אנו מזהירים, כי המבצע הישראלי ברפיח מאיים במאמצים להגיע להפוגה בת קיימא".

בנוסף, רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC ציטטה גורם ישראלי: "הפלישה לרפיח היא פעולה מוגבלת להשגת מטרות טקטיות ולחץ על חמאס במשא ומתן".

בתוך כך, מטח נרחב של רקטות שוגר אמש לעבר יישובי הגליל העליון וקריית שמונה. עם זאת, חלק מהאזעקות הן כתוצאה מתקיפות מסיביות של חיל האוויר בדרום לבנון. במקביל, יירוט של כיפת ברזל בוצע בסמוך לאילת לאחר שקלט מל״ט נפץ ששוגר ממזרח לישראל. על פי צה״ל הירוט בוצע במרחק רק מהעיר ולכן לא הופעלה אזעקה בעיר.

2024-05-08T03:02:26Z dg43tfdfdgfd