תא"ל וינטר הודיע על התפטרותו; ליברמן: "הטבח לא היה קורה במשמרת שלו"

סערת מינוי האלופים: תא״ל עופר וינטר נפגש היום (רביעי) עם הרמטכ״ל הרצי הלוי ובתום השיחה ביניהם הודיע וינטר, כי הוא מבקש לפרוש מצה״ל לאחר שלא נכלל בסבב המינויים החדש במטכ״ל.

שר ההגנה האמריקאי מכחיש את הדיווחים על השעיית הנשק לישראל: "טרם החלטנו"בכיר ישראלי בהתקפה קשה על ארה"ב; חמאס מציב תנאי חדש לעסקהשכבה ענקית של קצינים צריכה ללכת הביתה ולהניח לנו

תא״ל וינטר נחשב לקצין קרבי מנוסה הוא שימש כמפקד חטיבת גבעתי, מפקד אוגדה, מזכיר צבאי של שר הביטחון וראש מטה פיקוד המרכז. למרות שבשנה האחרונה הוא לא נשא תפקיד ממשי בצה״ל הוא נותר בשירות בהמתנה להתמודד על תפקיד קידומי כאלוף במטה הכללי. היום נפגש הרמטכ״ל עם וינטר ועוד שני קצינים תא״ל יורם כנפו ותא״ל יניב אלאלוף והודיע לשלושה כי הם לא יקודמו ולא נמצא להם תפקיד בשורות צה״ל וביקש מהם לפרוש מהשירות.

תא״ל וינטר קיים שיחה קשה עם הרמטכ״ל ובסיומה הודיע על פרישתו. הפרידה של וינטר היתה אומנם צפויה אולם היא עוררה סערה פוליטית מחודשת. ח״כ אביגדור ליברמן שכיהן כשר ביטחון מיהר להגיב וכתב בחשבון הטוויטר: ״הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד תא״ל עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו מצה״ל, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה״ל מאז היווסדו.

מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל של השבעה באוקטובר. אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש".

תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

2024-05-08T16:03:49Z dg43tfdfdgfd