שר ההגנה אוסטין: בוחנים את הסיוע הביטחוני לישראל לאור האירועים ברפיח

שר ההגנה אוסטין: בוחנים את הסיוע הביטחוני לישראל לאור האירועים ברפיח

לויד אוסטין אישר כי הממשל הקפיא בשבוע שעבר משלוח של נשק המיועד לישראל מחשש שתפתח במבצע נרחב ברפיח. עם זאת, הוא ציין כי טרם התקבלה החלטה סופית להפסיק את הסיוע הביטחוני. שדולת איפא"ק קראה לקונגרס לדרוש מהממשל לחזור בו

May 08th, 19PM May 08th, 19PM

שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, אמר היום (רביעי) כי וושינגטון בוחנת את הסיוע הביטחוני לישראל "לטווח הקרוב", וזאת לאור "האירועים המתפתחים ברפיח", כדבריו. אוסטין אישר כי הממשל הקפיא בשבוע שעבר משלוח של נשק המיועד לישראל מחשש שתפתח במבצע נרחב ברפיח. עם זאת, הוא ציין כי טרם התקבלה החלטה סופית להפסיק את הסיוע הביטחוני. לצד זאת, הדגיש אוסטין כי על ישראל מוטלת אחריות ביחס לאוכלוסייה באזורי הלחימה ברפיח ובסביבתה.

גורם ישראלי רשמי אמר לרשת NBC כי בישראל "מתוסכלים עמוקות" מהחלטת הממשל. הגורם הוסיף כי גם כך קיים מתח בין הממשלות משום שבישראל חשים שארה"ב פעלה מאחורי גבה לקידום המתווה שחמאס הסכים לו באשר לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש. השדולה הפרו־ישראלית בארצות הברית איפא"ק קראה לקונגרס לדרוש מהממשל לחזור בו מהחלטתו. "עיכוב משלוחי הנשק שולח מסר מסוכן ולא מועיל", נכתב בהודעת הארגון, "הוא מעודד את איראן, חמאס וחיזבאללה, וחותר תחת מחויבות ארה"ב לבנות בריתה".

הלילה אישר בכיר בממשל ביידן לסוכנות הידיעות אי-פי כי ארה"ב עצרה בשבוע שעבר את משלוח התחמושת מחשש שזו תפתח במבצע נרחב ברפיח. לדברי הבכיר, המשלוח נעצר בשל החשש בממשל מהתוצאות של הטלת הפצצות הכבדות יותר בסביבה עירונית צפופה. בתוך כך, ישראל התחייבה בפני ארה"ב ומצרים להגביל בשלב זה את הלחימה בעיר, כך שתתמקד בהפקעת השליטה על מעבר הגבול עם מצרים ותתבצע רק במזרח העיר.

לפי הדיווח באי-פי, המשלוח המתוכנן היה אמור לכלול פצצות כבדות: 1,800 פצצות במשקל 900 ק"ג האחת ו-1,700 פצצות במשקל 225 ק"ג. בנוסף, וול סטריט ג'ורנל דיווח כי בממשל מעכבים את מכירתן לישראל של 6,500 ערכות המאפשרות דיוק בפגיעתן של פצצות בלתי מונחות (Joint Direct Attack Munition).

2024-05-08T16:35:13Z dg43tfdfdgfd