שני בתים נפגעו מטילי נ"ט בגליל המערבי; הרמטכ"ל: "מכינים מתקפה בצפון"

טילי נ"ט נורו היום (רביעי) לעבר היישוב שתולה שבגליל המערבי, ופגעו ישירות בשני בתי מגורים. נזק כבד נגרם למבנים, אך לא היו נפגעים בנפש.

בצל המצב הביטחוני: החשש הגובר לקראת ההילולה במירוןההסדר מול חיזבאללה: הסעיף הבעייתי שעשוי לא להחזיר את התושבים לצפון

בתוך כך, קיים הרמטכ"ל הרצי הלוי סיור והערכת מצב בגבול לבנון עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146, תת-אלוף ישראל שומר ומפקדים נוספים.  

במהלך הסיור הרמטכ״ל שוחח עם מפקדים במילואים של חטיבת ״עציוני״ (6) אשר תופסים קו בגליל המערבי בשבועות האחרונים. 

דבריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי (צילום :דובר צה"ל)

בסיורו נשא דברים: ״המתקפה בעזה תלך חזק, המטרות שלה זה גם בעוטף עזה להחזיר את התושבים בביטחון וזה להביא את החטופים חזרה הביתה. מגננה התקפית בצפון, אתם עושים את זה בצורה מעולה, ואנחנו מכינים מתקפה בצפון. אנחנו לוקחים את האירוע הקשה של שבעה באוקטובר, התעשתנו, יצאנו חזק קדימה ואומרים פה לאזור אמירה מאוד ברורה על הנוכחות כאן קדימה. לעולם המילואים יש בזה חלק נכבד. יש למדינת ישראל, אני אומר את זה בשמי, אני אומר את זה בשם צה"ל, אני מרשה לעצמי להגיד בשם מדינת ישראל, ממשלת ישראל, הערכה עצומה לנוכחות הארוכה הזו פה״.

על רקע המתקפה בצפון, היום התפרסם דו"ח מרכז עלמה לחקר אתגרי הביטחון בגליל, המסכם את חודש אפריל 2024 בזירת לבנון.

במהלך חודש אפריל 2024 בוצעו 236 התקפות בגבול מלבנון נגד ישראל, כמות המעידה על שימור ממוצע עצימות התקיפות של חיזבאללה מתחילת המלחמה.

נמשכת מגמת העלייה בהפעלת מערך הכטבמי"ם על ידי חיזבאללה. בשלושה חודשים האחרונים חלה מגמה ברורה בעצימות שיגור הכטב"מים: החודש התרחשו 42 אירועי חדירות כטב"מים לשטח ישראל, כמעט פי 2 מחודש מרץ 2024, בו היו 24 אירועים, ופי 6 מחודש פברואר 2024, בו התרחשו 7 אירועי כטב"מים. יש לציין כי הנתונים מתייחסים למספר אירועים ולא כמות כטב"מים ששוגרו בכל אירוע. 

מבחינת יכולות וכשירות, חיזבאללה משמר את עצימות ירי תלול מסלול, לפחות 128 אירועים (לעומת 133 בחודש מרץ 2024), ובנוסף נשמרה עצימות ירי טילי נ"ט - לפחות 50 אירועים (לעומת 48 בחודש מרץ 2024). חיזבאללה חשף החודש שימוש באלמס-3 בירי שביצע לעבר בסיס מירון, טיל שיתכן שהטווח שלו הוא עד 16 ק"מ.

2024-05-01T17:13:07Z dg43tfdfdgfd