ארבעה חיילים נהרגו מירי רקטות מאזור רפיח לכרם שלום

ארבעה חיילים נהרגו מירי רקטות מאזור רפיח לכרם שלום

בפגיעה בכוחות נפצעו 12 חיילים, שלושה מהם קשה. לפי צה"ל, הירי נורה אל שתי עמדות שבהן שהו חיילים שהוצבו במקום כדי לשמור על כלי רכב ועל ציוד צבאי. ועוד נמסר כי מקור הירי הוא כ–300 מטרים מאזור המשמש מחסה לעקורים. מעבר כרם שלום נסגר להכנסת ציוד הומניטרי לרצועה

May 05th, 16PM May 06th, 14PM

ארבעה חיילים נהרגו ו–12 נפצעו, בהם שלושה פצועים קשה, במטח רקטות שנורה אתמול (ראשון) מאזור רפיח אל כוחות צה"ל באזור כרם שלום. ההרוגים הם סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין בן 19 מרעננה, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי; סמ"ר עידו טסטה בן 19 מירושלים, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי; סמ"ר טל שביט בן 21 מכפר גלעדי, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל; וסמל מיכאל רוזל, בן 18 מראשון לציון, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל.

חמאס קיבל עליו אחריות לירי. בצבא אמרו כי זוהו עשרה שיגורים במטח שנורה אל שתי עמדות שהוצבו בהן החיילים. לפי ההודעה, הכוחות הוצבו שם כדי לשמור על כלי רכב ועל ציוד צבאי, שנועד לשמש את הצבא אם יוחלט להיכנס לרפיח. עמדה אחת שנפגעה היתה סמוכה למחנה צבאי, והאחרת במרחב פתוח, ככל הנראה באוהל צבאי. ועוד נמסר כי הירי נורה מאזור ששוכן כ–300 מטרים ממקום המשמש מחסה לעקורים.

במקום היו מיגוניות, ובצבא בודקים אם ההתרעה על השיגורים הגיעה לכוח בשטח ואם החיילים שם פעלו על פי הנהלים. בצבא העריכו כי ההכנות למבצע ברפיח יגררו ירי מהאזור, לקראת ההתקפה על העיר. כמה מהשיגורים פגעו בתשתיות צבאיות ואזרחיות, ובהן בית בקיבוץ כרם שלום. צה"ל תקף בתגובה את המשגרים שנורה מהם הירי. בעקבות הירי נסגר המעבר בכרם שלום שממנו נכנס ציוד הומניטרי לרצועה.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום עם חיילים במרכז הרצועה, ואמר שם כי בישראל "מזהים סימנים מדאיגים שהחמאס למעשה לא מתכוון ללכת לשום מתווה הסכמי", כלשונו. "המשמעות של זה", הוסיף, היא "פעולה ברפיח ובכל רצועת עזה בזמן הקרוב ביותר".

טל שביט, בן 21 מכפר גלעדי, הניח הורים, פרופ' איילת שביט, מרצה לפילוסופיה של המדעים ממכללת תל חי, ורן שביט, מפקד כיתת הכוננות בקיבוץ, ואת שני אחיו עופרי ורותם.

ראובן מרק מורדכי אסולין, בן 19 מרעננה, הוא בן למשפחה שעלתה ארצה מצרפת לפני כעשר שנים. הלווייתו תהיה מחר בבית העלמין הצבאי בעיר. חיים ברוידא, ראש העיר רעננה, אמר כי "קהילת רעננה שבורה וכואבת על נפילתו בקרב של בן העיר, בוגר תיכון אוסטרובסקי. בימים קשים אלו, כולנו מחבקים את משפחתו של ראובן וכואבים את כאבה".

עידו טסטה, בן 19 מירושלים, הוא בוגר תיכון הגימנסיה העברית בירושלים.

מיכאל רוזל, בן 18 מראשון לציון, הותיר אחריו את הוריו, בוריס ויוליה, ואת אחיו הגדול, מארק. משפחתו סיפרה כי הוא "עשה הכל בכדי להתקבל לשירות קרבי בנח"ל". אחרי גיוסו, יצא רוזל לקורס חובשים ובסיומו נשלח יחד עם חבריו להשתתף בלחימה ברצועת עזה. רוזל, שאהב לנגן בפסנתר, הוא בוגר של בית הספר גימנסיה "גן נחום" בראשון לציון. "מיכאל היה חבר טוב וברוך כישרונות, ערכי, צנוע ונעים הליכות", נמסר מטעם מוסד הלימודים.

2024-05-05T16:24:12Z dg43tfdfdgfd