"שיחקה בחדר הסגלגל, הייתה עם ביידן בגן השעשועים": הביקור של אביגיל בבית הלבן

הילדה ששוחררה מהשבי הגיעה יחד עם בני משפחתה לבית הלבן, והנשיא דן עימם במאמצים לשחרור החטופים שנותרו בשבי חמאס - ובמקביל נתן לאביגיל לשחק: "היא זחלה מתחת לשולחן, רצה במדשאה ושיחקה בגן השעשועים - כמו כל בת 4"

בכיר בבית הלבן תיאר היום (חמישי) את פגישתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם אביגיל עידן בת ה-4, שנחטפה על-ידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר לאחר שהוריה נרצחו, ושבה בעסקת החטופים. הבכיר סיפר כי בפגישה, שהתקיימה אתמול עם משפחתה של אביגיל, הנשיא "פשוט נתן לה לשחק כמו שילדה בת 4 עושה. היא שיחקה בחדר הסגלגל וזחלה מתחת לשולחן עם התמונה המפורסמת של קנדי כילד". 

הבכיר סיפר בנוסף כי במהלך הפגישה, שארכה יותר משעה, אביגיל גם "יצאה למדשאת הבית הלבן, רצה ושיחקה בגן השעשועים כשהנשיא היה עם המשפחה ודן איתה במאמצים שאנחנו עושים כדי לשחרר את החטופים". עוד הוא סיפר על כך שהיה חשש אמיתי בוושינגטון כי בת ה-4 לא תשוחרר במסגרת עסקה.

false

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן הודיע אמש על קיום הפגישה עם המשפחה, ואמר כי הפגישה עם אביגיל "הזכירה לנשיא שיש עוד אמריקנים ואחרים שמוחזקים בידי חמאס, ושאנחנו חייבים לעבוד כל יום כדי להשיב אותם. אביגיל ובני משפחתה עדיין חיים עם הטראומה של אובדן יקיריהם וההחזקה בשבי, אבל זה היה גם רגע משמח, כי היא חזרה בשלום למשפחתה. מבחינת הנשיא, המפגש גם היה תזכורת כמה חשוב לעשות כל מה שניתן כדי להחזיר את החטופים מרצועת עזה ולהגיע להפסקת אש".

הוריה של אביגיל, צלם ynet רועי עידן ואשתו סמדר, נרצחו על-ידי מחבלי החמאס בכפר עזה בטבח 7 באוקטובר. שני אחיה הגדולים של אביגיל, מיכאל (9) ועמליה (6), התחבאו בארון בביתם וניצלו. לוחמי יחידת הקומנדו יהל"ם חילצו אותם מהמקום, בעוד שאביגיל נחטפה לרצועת עזה יחד עם השכנים, משפחת ברודץ'. 

אביה של אביגיל עוד הספיק באותו בוקר לתעד את הרחפנים שבהם השתמשו המחבלים ברגעיה הראשונים של מתקפת הטרור. מאז תחילת המלחמה התייחס ביידן כמה פעמים לאביגיל, המחזיקה באזרחות אמריקנית, ובירך על חזרתה. "אביגיל חופשייה, והיא בישראל עכשיו", הכריז. "תודה לאל שהיא בבית. הלוואי שהייתי שם כדי להחזיק אותה".

2024-04-25T13:50:14Z dg43tfdfdgfd