רצח רודף רצח: הייתם נורה בירכא אחרי שאיבד את אביו ואחיו; ירי קטלני גם בלוד ובכפר כנא

הייתם אמון (23) נורה למוות ביישוב מגוריו. המשטרה פתחה בחקירה ואיתרה רכב בוער שככל הנראה שימש את היורים. אביו נרצח ביולי אשתקד, אחיו נרצח ב-2020 - ובאותה שנה נרצחו שני קרובי משפחה נוספים שלו. רציחות גם בלוד ובאזור כפר כנא

הייתם אמון, בן 23 מירכא, נרצח הערב (יום ראשון) ביריות ביישוב מגוריו. הוא נפצע תחילה באורח אנוש ופונה על ידי צוות מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה, אך בהמשך נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ובאזור אותר רכב בוער, שעל פי החשד שימש את היורים.

זמן קצר לאחר מכן, סמוך לשעה 22:42, אירע רצח נוסף - כשתושב רמלה בשנות ה-40 לחייו נורה למוות בלוד. צוותי מד"א פינו אותו במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא בצריפין, אך שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו בהמשך. המשטרה פתחה בחקירה. 

בצהריים, תושב נצרת בן 53 נורה למוות ברכבו ליד צומת שאהד, סמוך לכפר כנא. הוא פונה תחילה לבית החולים האיטלקי בנצרת, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה. הרקע הוא סכסוך בין עבריינים. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 69 בני אדם. 

זיאד אמון (45), אביו של הייתם, נרצח בירכא בחודש יולי אשתקד. אחיו של הייתם, אדם אמון (20), נורה למוות בירכא בחודש אוקטובר 2020, כחודש לאחר שקרוב משפחתו מנהל אמון (62) נרצח ביריות וכחמישה חודשים לאחר שקרוב משפחה נוסף, אמיר אמון (24), נדרס למוות במהלך קטטה.

הדיווח על הרצח של הייתם הערב התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב אשר בשעה 22:20. חובשים ופרמדיקים של הארגון שהוזעקו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים, אך בהמשך כאמור נקבע מותו.

בשבוע שעבר אותרו עצמות אדם בגליל, והתברר כי הן שייכות לשני תושבי עוספיה - והחשד הוא לרצח כפול. שני הנרצחים הם עמיד אבו רוקן ותאמר כיוף שנחטפו ונרצחו על-פי החשד על רקע סכסוך. גופותיהם נמצאו בשטח פתוח בראמה, והם נחטפו באותו יום שבו התרחש רצח כפול לפני כשלושה שבועות, שגם הוא מקושר לאותו סכסוך. 

2024-05-05T20:35:55Z dg43tfdfdgfd