רוטמן תוקף את ארה"ב: "מו"מ עם וושינגטון מרחיק את השבת החטופים"

מלחמת חרבות ברזל: צה"ל השתלט היום (שלישי) על מעבר רפיח, זאת על רקע המגעים למו"מ לעסקת חטופים והודעת חמאס לפיה הוא מסכים להפסקת אש. חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103fm ופרש את משנתו בנושא.

"ארה"ב נותנת לצרפת אור ירוק": ההסכם שנרקם מאחורי גבו של נתניהומזימה להתנקשות בזלנסקי: אוקראינה טוענת שסיכלה ניסיון חיסול בנשיא

בפתח הראיון אמר: "לחץ צבאי הוא הזרז הטוב ביותר להשבת החטופים. זו עמדתנו מהתחלה וזו עמדתנו גם היום. הכניסה והלחץ הצבאי אני חושב שזו הדרך הטובה ביותר להשיג את מטרות המלחמה - שחרור החטופים והכרעת חמאס. כשמדברים על עסקה, יש בלבול מושגים. יש עסקה שאתה מנהל עם ארגון טרור מו"מ לגביה. כנגד עסקה שכזאת, אני נגד".

צה"ל תוקף ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

"אני חושב שבשנייה שאתה מנהל מו"מ עם ארגון טרור, אתה מחזק את מעמדו הבינלאומי, אתה מהרע את מצבם של החטופים, אתה פוגע ביכולת להשיג את מטרות המלחמה", המשיך. "אני חושב שאם אתה מפעיל לחץ צבאי, הם ירדפו אחריך. כל התרגיל שהם עשו אתמול, זו רק הייתה ההדגמה מה קורה כשסוף סוף מתחילים לעבוד. אתה צריך להגיע לעסקאות עם האנשים שמחזיקים בחטופים.

"אנשים שיערקו מחמאס יבואו ויגידו לך 'תן לי את נפשי לשלל וקח את החטופים שאני מחזיק אצלי'. המו"מ עם הארגון בטרקליני קטאר, קהיר או וושינגטון רק מרחיק את היום שבו נראה את החטופים. אני חושב שזו טעות להיכנס למכבש הזה עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם במקום להמשיך בלחץ הצבאי עד שיבואו האנשים שמחזיקים בחטופים, יניפו דגל לבן וייתנו את החטופים", אמר לסיום.

2024-05-07T15:41:45Z dg43tfdfdgfd