ראש ממשלת ספרד הודיע כי הוא שוקל להתפטר לאחר שנפתחה חקירת שחיתות נגד אשתו

ראש ממשלת ספרד הודיע כי הוא שוקל להתפטר לאחר שנפתחה חקירת שחיתות נגד אשתו

פדרו סנצ'ס, ממבקריה החריפים ביותר של ישראל באיחוד האירופי, הודיע כי הוא לוקח פסק זמן של "כמה ימים" כדי לבחון את המשך דרכו. בית משפט הורה לפתוח בחקירה מקדמית נגד רעייתו, בגוניה גומס, בחשד לעבירות בעסקיה הפרטיים

April 25th, 12PM April 25th, 14PM

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, הודיע אתמול (רביעי) כי עליו לקחת פסק זמן של "כמה ימים" ממחויבויותיו הציבוריות ובהם ישקול אם להתפטר. ההודעה באה שעות ספורות לאחר שבית משפט במדינה הורה לפתוח בחקירה מקדמית נגד רעייתו, בגוניה גומס, בחשד לעבירות שחיתות בעסקיה הפרטיים.

סנצ'ס, העומד בראש קואליציית מיעוט, נבחר בשנה שעברה לקדנציה שנייה מטעם המפלגת העובדים הסוציאליסטית (PSOE). הוא אחד המבקרים החריפים ביותר של ישראל מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה ובתחילת החודש הכריז כי ארצו תכיר במדינה פלסטינית עד חודש יולי. במהלך ביקור בירדן הוא הוסיף כי הוא מאמין שבקרוב תהיה "מסה קריטית" בתוך האיחוד האירופי סביב העניין. בהזדמנות אחרת אמר סנצ'ס כי אם יתברר שישראל הפרה את הדין הבינלאומי, על האיחוד האירופי להעריך מחדש את יחסיו עמה.

"אני צריך לעצור ולחשוב", כתב בחשבון ה-X שלו. "בנקודת הזמן הזו, עליי לשאול את עצמי: האם זה עדיין שווה את זה? אומר בכנות שאינני יודע אם עליי להמשיך להוביל את הממשלה או לוותר על התפקיד אחר כבוד. בכוונתי לבטל את תוכניותי לכמה ימים כדי להרהר ולהחליט באיזה נתיב לבחור". הוא הוסיף כי במעשיה של אשתו לא דבק רבב והדגיש כי היא תשתף פעולה עם החקירה. גומס עצמה לא הגיבה.

בהחלטת בית המשפט לא נמסרו פרטים על מהות החקירה נגד רעיית ראש הממשלה, הואיל ומדובר בחקירה מקדמית. בהודעה נאמר כי מקורה בתלונה שהגיש ארגון למאבק בשחיתות ציבורית בשם Manos Limpias ("ידיים נקיות"), שבראשו עומד אדם המזוהה עם הימין הקיצוני במדינה. בעבר פרסם אתר חדשות בספרד תחקיר המבוסס על טענת הארגון ולפיה גומס קיבלה טובות הנאה מחברת התעופה "אייר אירופה" ומחברת האחזקות השולטת בה Globalia, בעת שכיהנה כמנהלת מכון מחקר בבית ספר למינהל עסקים במדריד, עד שנת 2022.

בהודעתו מפנה סנצ'ס בן ה-52 אצבע מאשימה כלפי מנהיג האופוזיציה אלברטו נונייס פייחו וכלפי סנטיאגו אבסקאל ממפלגת הימין הקיצוני Vox, כמי ש"שיתפו פעולה" עם הטענות כלפי רעיית ראש הממשלה. פייחו דחה את הדברים ואמר כי סנצ'ס מבקש להפיל על האופוזיציה את החלטת השופטים. חברי הממשלה פרסמו הודעות תמיכה בסנצ'ס ושרת העבודה יולנדה דיאס אף כתבה בחשבון ה-X שלה כי "מתקפת הימין הקיצוני לא תצלח. עלינו להגן על הדמוקרטיה, הבלוק הפרוגרסיבי והלגיטימיות של הממשלה".

2024-04-25T09:33:21Z dg43tfdfdgfd