ראש מועצת מטולה על אמירת נתניהו: "בושה שזה ראש הממשלה שלנו"

ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי, שוחח היום (שלישי) עם ליאת רון ב-104.5fm על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל אמירתו השנויה במחלוקת אתמול בקבינט, ואמר: "לצערי הרב הוא קיבל החלטה מכוונת כדי למרוח את המלחמה כדי לדחות את הבחירות".

בצפון טוענים - זה הבלוף הגדול שהממשלה מספרת לציבור לגבי ההסכם עם חיזבאללה"הסכם כניעה": בסעודיה חשפו - הדיל הלא כתוב בין ישראל לחיזבאללה

נזכיר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הקבינט, כי ה-1.9 הוא אינו תאריך יעד לחזרה לצפון, ושאל: "מה יקרה אם יחזרו כמה חודשים אחרי?". כך דווח בחדשות 12 אתמול.

זאת, לאחר שהוחלט על פעולה ברפיח, ושכמה גורמים בישיבה העלו את הצורך לקיים דיון על שאר הגזרות. השר בני גנץ אמר: "אנחנו צריכים להגיע לתכנית שתתכלל את הפעולות שלנו לגבי כל הזירות עד 1.9", ולכך ענה ראש הממשלה: "מי אמר ש-1.9 זה תאריך יעד? למה כל הזמן מדברים על התאריך הזה, ומה יקרה אם יחזרו כמה חודשים אחרי?".

בתגובה, ראש המועצה הצפונית אמר: "כ"כ מתסכל שזה רה"מ שלנו, שלא מתעניין בצפון". הוא הוסיף בצער כי מדובר "באמירה אומללה. אין לי מה לומר לו. אני יודע שיש לו את היכולות, כשהוא רוצה, שיש נושאים שהוא מתעסק בהם, אז הוא עומד בדקה מול כל רשתות התקשורת ולפעמים הוא עומד במילה שלו".

"הוא אמר 'פסע מהניצחון'. יש ניצחון אחד - ובכל השאר הפסדנו. הפסדנו בחטופים, בזירה הבינלאומית, בחברה הישראלית, בצפון. איפה הרווחנו? מי ניצח? נתניהו ניצח - את עם ישראל. בשיטה הזו שבזכות המלחמה אין בחירות. זה הניצחון היחיד שאני מבינה שהוא - כפסע מהניצחון", אמר בעצבנות.

יחזרו לצפון?

כשנשאל לגבי הפגנת התושבים למנוע את החזרה לבתיהם ללא ביטחון מוחלט, השיב: "אני כבר אומר לך מה התוכנית: לסגור את צומת עמיעד ביום העצמאות, להכריז על 'מדינת הגליל', מדינה עצמאית עד שמדינת ישראל תיזכר שיש לה חבל ארץ כזה. מקווה שיילכו איתי כל ראשי הרשויות המפונות, ולעשות מהלך שאומר חוץ מגורמי ביטחון חירום שחייבים להיכנס ל'מדינת הגליל' אף אחד לא ייכנס ולא ייצא", עוד אמר: "בנימין נתניהו אם אתה רוצה את חבל הארץ הזה תגיע ותבטיח לנו שתיתן לנו ביטחון- וזה לא קורה".

מאבדים סבלנות?"כן. זה לא רק תושבי מטולה, זה בכלל תושבי הצפון. שכחו אותנו ולא בבית. לא קורה פה כלום - ואני מדבר רק על ביטחון, בכלל לא מדבר על כלכלה".

על ההסכם המתגבש עם חיזבאללה, אמר דוד אזולאי: "הלוואי שיהיה הסכם. יש לי תנאי אחד, שבנימין נתניהו ורעייתו יבואו לגור במטולה, אם הם יבוא מבטיח לך שאני מחזיר את כל התושבים. "צריך לזכור שמי שמכתיב לנו היום את המדיניות זה בכלל לא מדינת ישראל, זה ארה"ב". עוד אמר: "הממשלה הזו התנתקה מתושביה".

על כטב"מ נפץ שחצה משטח לבנון והתפוצץ באזור מטולה אתמול אמר: "ערב קשה שבעתיים לצערי הרב, עם שני הרוגים. זו גם הזדמנות לציין עברו כאן אלפי חיילים ששירתו במטולה במהלך ה-6 וחצי החודשים האחרונים, לעילא ולעילא של לוחמים, עוזבים הכל ובאים", הוסיף: "לממשלה הזו לא מגיע אזרחים כאלה".

2024-05-07T09:45:28Z dg43tfdfdgfd