צה"ל נכנס אתמול לרפיח: "נועד למנוע את האפשרות שהעזתים יברחו למצרים"

נועם אמיר, כתב לענייני צבא וביטחון של מקור ראשון, פרשן צבאי בערוץ 14, התראיין היום (שלישי) לבן כספית וינון מגל ברדיו 103FM על הכניסה של צה"ל לרפיח: "ההערכה היא שאנחנו נכנסים לאזור שאמורים להיות בו לפחות 5,000 מחבלים. סביר להניח שחלק גדול מהם כבר לא שם, השאלה לאן יש להם לברוח. אי אפשר כבר לחזור לצפון הרצועה, חאן יונס הרוסה לגמרי. הם יכולים להסתתר או מחנות המרכז או ברפיח".

צה"ל השיג שליטה מבצעית מלאה במעבר רפיח; 20 מחבלים הרוגיםהותר לפרסום: רס"ר דן קמחג'י ורס"ר נחמן נתן הרץ נהרגו מפגיעת הכטב"מ בצפון

"הפעולה שצה"ל התחיל אתמול בלילה נועדה כדי למנוע את האפשרות שעזתים יברחו למצרים. עשינו אולי 10 אחוז מרפיח. כרגע זה המקום היחידי בעזה שחמאס עוד מצליח לייצר בו שליטה. אם אחרי שנתפוס את השליטה לא יצליחו עזתים לברוח לכיוון מצרים, אנחנו יכולים להמשיך לכיוון צפון ואולי גם למצוא חטופים והנהגה שם. יש עבודה, אך היממה הראשונה בהחלט טובה, צריך לצפות לעוד כמה יממות כאלה ואז אפשר לדבר על פעולה שתימשך פחות מ־8-6 שבועות", אמר.

"סביר להניח שתהיה שם עבודה, צריך לחסל שם כמה שיותר. יש שם הרבה מנהרות, עכשיו השאלה הגדולה היא על החטופים ועל ההנהגה, האם חלק מהם שם", אמר.

הוא הסביר על תמונת המצב: "תמונת המצב ברפיח היא שצה"ל משיג שליטה על מעבר רפיח, אפילו אפשר לומר שליטה מלאה, זה קורה אחרי שאוגדה 162 חטיבה 401, גם גבעתי וגם יחידות מיוחדות, מתחילות את התמרון לכיוון המעבר. המטרה של הצבא היא לתפוס שליטה על המרחב, לבצע הרבה מאוד סריקות שם כי מהמרחב הזה בוצתעו שיגורים, בין היתר לאלו שהביאו למותם של הלוחמים בכרם שלום. בדרך לשם צה"ל מחסל לפחות 20 מחבלים, לזהות פירי מנהרות ולסכל מכונית תופת. בנקודת הזמן הזו אין נפגעים לכוחותנו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm

2024-05-07T07:00:02Z dg43tfdfdgfd