אושרה בקבינט המלחמה הצעת נתניהו לאפשר ביקורים לאסירי הנוחבה

החות'ים טוענים: תקפנו "ספינה ישראלית" במפרץ עדן

המורדים החות'ים בתימן טענו הערב (חמישי) כי תקפו את "הספינה הישראלית MSC Darwin במפרץ עדן" - כך מסר הדובר הצבאי של הארגון, יחיא סריה, בנאום ששודר בטלוויזיה והוסיף כי התקיפה בוצעה באמצעות טילים ימיים וכטב"מים.

נתניהו נפגש עם לפיד לפגישת עדכון ביטחוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד לפגישת עדכון ביטחוני. הפגישה התקיימה בנוכחות המזכיר הצבאי ונמשכה כ-35 דקות. פגישת העדכון התקיימה לראשונה מזה חודשיים על אף שהיא מחויבת פעם בחודש לפי החוק.

אחיה של החטופה ירדן רומן-גת: "לא נקבל אפשרות שעסקה נוספת מתפספסת"

גילי רומן, שאחותו ירדן רומן-גת שבויה בשבי חמאס, אמר בהצהרת מטה משפחות החטופים: "הקבינט וראש הממשלה מבקשים מאיתנו לנסוע בעולם, אנחנו עושים את זה מתוך הבנת חשיבות הלחץ הבינלאומי על חמאס. אבל חשוב לי לציין שעכשיו הזמן של הממשלה לעשות את הצעד שלה. אנחנו עושים מה שמצופה מאיתנו, עכשיו אתם. לא נסכים ולא נקבל אפשרות שעסקה נוספת מתפספסת".

אושרה הצעת נתניהו לאפשר ביקורים לאסירי הנוחבה

קבינט המלחמה המורחב אישר את הצעת ראש הממשלה, לאפשר לשני משקיפים בריטים לבצע ביקור מדגמי אצל כמה מאסירי הנוחבה שכלואים בישראל. הביקורים יתקיימו בליווי שופט ישראלי וישראל תאשר מראש את זהות המשקיפים.

לכתבה המלאה

בכיר ישראלי: משלחת מצרית צפויה להגיע מחר לישראל לשיחות בנושא החטופים

בכיר ישראלי אמר היום שמשלחת מצרית צפויה להגיע מחר לישראל לשיחות בנושא החטופים.

חמאס: לא נכנע ללחץ של האמריקנים, נדרוש את הפסקת המלחמה בכל עסקה

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, הגיב לדרישת מנהיגי העולם, ואמר: "חמאס לא יכנע ללחץ האמריקני על עסקת החטופים. אנו דורשים שישראל תסיים את המלחמה בעזה כחלק מכל עקה לשחרורם".

לכתבה המלאה

משפחות החטופים: מברכים על קריאתם של מנהיגי העולם לחמאס לקבל את העסקה

מטה משפחות החטופים בירכו היום על הצהרת מנהיגי העולם, בה קראו לחמאס לקבל את עסקה החטופים שעל שולחן וקראו למנהיגים נוספים להצטרף אליה. "ההצהרה היא תוצר של עבודה מאומצת שמקיימות משפחות החטופים בחודשים האחרונים, אל מול מקבלי החלטות מכל העולם, במטרה להחזיר הביתה את כל החטופים, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה", אמרו.

ביידן ו-17 מנהיגי מדינות נוספים לחמאס: קבלו את עסקת החטופים שעל השולחן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ו-17 מנהיגי מדינות נוספות שאזרחיהן מוחזקים בידי חמאס בעזה פרסמו היום (חמישי) הודעה בה קראו לחמאס לקבל את עסקת החטופים שנמצאת על השולחן ושתביא להפסקת אש בעזה.

לכתבה המלאה

אזעקה הופעלה בערב אל-עראמשה

אזעקה הופעלה בערב אל-עראמשה. לא דווח על נזק או נפגעים.

מסתערבי מג"ב איו"ש בהכוונת שב"כ עצרו מבוקש בלב שכם

מוקדם יותר היום, מסתערבי מג"ב איו"ש עצרו עם כוחות צה"ל בהכוונה מודיענית של שב"כ בעיר שכם שבגזרת החטיבה המרחבית שומרון מבוקש שחשוד בפעילות טרור. המבוקש הועבר להמשך חקירה בשירות הבטחון הכללי. אין נפגעים לכוחותינו.

דיווחים בקטאר: המצרים מנסים למנוע את המבצע הצבאי ברפיח

בקהיר מנהלים מגעים אינטנסיביים כדי למנוע מישראל את המבצע הצבאי ברפיח - העיר הדרומית ברצועת עזה, וגם דנה עם ראשי המוסד ושב"כ בניסיון להתגבר על המחלוקות במשא ומתן להפוגה בתמורה להקפאת המבצע. ראשי המוסד ושב"כ ידונו בהצעות המצריות עם קבינט המלחמה ויחזרו לקהיר עם תשובה. בנוסף, המצרים הציגו הצעה חדשה לעסקת חטופים על בסיס מתווה פריז.

כוחות הביטחון עצרו שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

לוחמי צה"ל, שב"כ, ימ"מ ומג"ב עצרו הלילה שמונה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בטול-כרם שבחטיבת מנשה, לוחמי דובדבן, סיירת חרוב, שב"כ וימ"מ עצרו שישה מבוקשים החשודים בפעילות טרור. בעיר חברון שבחטיבת יהודה, עצרו הכוחות מבוקש נוסף.

במהלך פעילות בבית פוריק שבחטיבת שומרון התפתחה הפרת סדר אלימה, במהלכה מחבלים יידו אבנים לעבר הכוחות שפעלו במקום, הלוחמים הגיבו בירי, זוהו פגיעות. כמו כן, בבית דגן ובתלפית שבחטיבת שומרון הכוחות החרימו חומרי הסתה לצד ציוד צבאי. בפעילות יזומה בנבי צאלח שבחטיבת אפרים אמש, הלוחמים עצרו מבוקש, השמידו מטען והחרימו רובה מסוג קרלו.

דיווח: ישראל תקפה בעומק לבנון

בלבנון מדווחים על תקיפות של חיל האוויר בבעלבכ, בעומק המדינה.

מטוסי קרב חיסלו מחבלים שניסו לבצע שיגורים לעבר ישראל; אוגדה 162 פעלה במסדרון במרכז הרצועה

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל שפעל במסדרון במרכז הרצועה, חיסלו ביממה האחרונה כמה מחבלים והשמידו תשתיות טרור. באחת התקיפות, הלוחמים זיהו שני מחבלים שניסו לבצע שיגורים לעבר ישראל. בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אותם, השמידו את בור השיגור ואת מחסן אמצעי הלחימה.

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור באזור שאטי בה שהו מחבלים שביצעו שיגורים לעבר לוחמים במרכז הרצועה. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבת האש 215 חיסלו אתמול חוליית מחבלי צליפה בנוסיראת. לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-30 מטרות של ארגוני הטרור, בהן מחסני אמצעי לחימה, חוליות מחבלים, מבנים צבאיים ותשתיות טרור נוספות.

צה"ל תקף בירי ארטילרי ומטוסים יעדי טרור ברפיח

תיעוד: חיל האוויר תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרון א-ראס, ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרכבא שבדרום לבנון - כך מסר לפני זמן קצר דובר צה"ל. מוקדם יותר הותקף מבנה צבאי של ארגון חיזבאללה במרחב עלמא א-שעב.

במהלך פעילות צה"ל בגזרת רמאללה התפתחו הפרות סדר אלימות, צעיר נורה למוות

כוחות צה"ל פעלו מהלך הלילה בגזרת רמאללה. במהלך הפעילות, התפתחו באזור הפרות סדר אלימות. הפלסטינים דיווחו כי אחד הצעירים הפלסטינים שהתקרב לכוחות צה"ל נורה ומאוחר יותר מת מפצעיו.

צה"ל תקף מהאוויר את מחנות המרכז ברצועה

צה"ל תקף מהאוויר במהלך הלילה מספר יעדי טרור במחנות המרכז שברצועת עזה - ובהם, דיר אל בלאח ונוציראת.

בני משפחות חטופים חוסמים משאיות סיוע שהיו אמורות להיכנס לרצועה

בני משפחות החטופים ופעילי תנועת צו 9 ניהלו בשעתיים האחרונות מרדף אחר משאיות סיוע שהיו אמורות להיכנס לרצועה. בשעה זו, הם חוסמים אותן בצומת תל ערד שבנגב. "היום כבר ברור לכולם שרק עצירת הסיוע לחמאס תמנע ממנו לשלוט ברצועה ותקרב את השבת החטופים. אנחנו קוראים לכל מי שבאיזור - הצטרפו אלינו לחסימת הסיוע", מסרו בתנועת צו 9.

דובר צה"ל במסר לתקשורת הזרה, אחרי פרסום הסרטון של החטוף: "זוהי קריאה דחופה לפעולה"

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגר התייחס הערב לפרסום חמאס של סרטון בו מופיע הירש גולדברג פולין שנחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. "חמאס פרסם זה עתה סרטון של הירש גולדברג-פולין, בן 23, נער ישראלי-אמריקאי שחגג עם חבריו בפסטיבל המוסיקה בנובה, שם הותקף באלימות ונחטף באכזריות על ידי חמאס ב-7 באוקטובר", אמר תוך שפנה לתקשורת הזרה.

"עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף אותו בכל מקום בעזה. זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו. סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, הוא תזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה - מטיל אימה על החטופים, וגם על משפחותיהם. להוריו של הירש, רייצ'ל וג'ון, הלב שלנו איתכם. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר את בנכם הירש ואת כל החטופים שלנו הביתה. הכוח שלכם ממשיך להוות עבורנו השראה בעודנו ממלאים את המשימה ההכרחית הזו".

סאליבן: ארה"ב ביקשה מישראל הבהרות לגבי הדיווחים על מציאת קבר אחים ליד בי"ח בחאן יונס

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי ארצות הברית ביקשה הבהרות מישראל בדרגים בכירים לגבי הדיווחים על מציאת קבר אחים ליד בית החולים נאצר בחאן יונס. עוד ציין כי הבית הלבן מוטרד מאוד מהדיווחים האלה והדגיש כי ארה"ב הבהירה לישראל שיש צורך לבצע חקירה מקיפה ושקופה כדי לברר את פרטי האירוע.

עוד התייחס לסרטון שפרסם חמאס בו נראה החטוף הירש גולדברג פולין בשבי. "דרשנו מההתחלה לקבל אות חיים מהחטופים, אנחנו לא יודעים מה גרם להם לשחרר את הסרטון עכשיו", אמר. "ישבתי היום עם הנשיא ועדכנתי אותו לגבי המצב של המו"מ ושל כל חטוף אמריקני שעדיין נמצא בשבי. כשקיבלנו את הוידאו מסרנו אותו ל-FBI כדי שינתחו אותו. הם בתהליך ניתוח הסרטון כדי לקבוע מתי הוא צולם".

הנשיא ביידן נפגש היום בבית הלבן עם אביגיל עידן הילדה שהוחזקה בשבי חמאס

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי הפגישה הייתה תזכורת לכך שיש עדיין אמריקנים וחטופים נוספים שמוחזקים בידי חמאס ואנחנו ממשיכים לעבוד כדי להביא לשחרורם.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר, אביחי חיים וארז הראל.

לאירועי היום ה-201 במלחמה

2024-04-24T20:37:34Z dg43tfdfdgfd