עשרות שיגורים מלבנון לאצבע הגליל; פגיעות ישירות בבניינים בקריית שמונה

עשרות שיגורים מלבנון לאצבע הגליל; פגיעות ישירות בבניינים בקריית שמונה

May 05th, 17PM May 05th, 19PM

עשרות שיגורים בוצעו היום (ראשון) משטח לבנון לגליל העליון. במטח שנורה בשעות הצהריים נגרם נזק לעשרה מבנים, מהם שמונה בנייני מגורים בקריית שמונה. כמו כן, שלושה כלי רכב ספגו פגיעות ישירות ואחרים ניזוקו - בהם ניידת טיפול נמרץ של מד"א. שני גברים, כבני 20 ו-70, נפגעו קל מהדף ופונו לבית החולים. כתוצאה מהירי שובשה אספקת החשמל בעיר, וגם במטולה ובמנרה. במטח נוסף לעבר אצבע הגליל בוצעו עוד כ-40 שיגורים. צה"ל מסר כי חלקם יורט וחלקם נפל בשטח פתוח. בנוסף, בית בשתולה נפגע מירי נ"ט.

צה"ל תקף בלבנון בתגובה למטחים. סוכנות הידיעות הממשלתית בלבנון דיווחה כי ארבעה אזרחים – זוג ושני בניהם – נהרגו בתקיפה ישראלית בכפר מיס אל־ג'בל שבדרום המדינה. בנוסף להם, דווח, נפצעו שני אזרחים בתקיפה.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן אמר בתגובה לשיגורים כי "מי שחושב שתושבי קריית שמונה יחזרו לעיר כדי להיות ברווזים במטווח — טועה טעות קשה. אם לא תהיה הכרעה ברורה, ההפגנות של כח קפלן יהיו 'משחק ילדים' לעומת מה שאנחנו מתכננים בקרוב". ראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן, אמר כי "מי שחשב שניתן להגיע הסדרים עם חיזבאללה — טועה ומטעה", וקרא לצה"ל :להיכנס לפעולה משמעותית שתרחיק את חיזבאללה".

במהלך הלילה תקף חיל האוויר מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון: מבנה צבאי באזור אל־חיאם ועמדת תצפית באזור אל־מטמורה, כך לפי הודעת הצבא. עוד נמסר כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר מטרות באזור א־נקורה, גם הוא בדרום לבנון.

2024-05-05T14:38:53Z dg43tfdfdgfd