עיריית מאלמו מחקה גרפיטי פרו פלסטיני - והתנצלה: "מגנים על חופש הביטוי"

בעיר שמארחת את תחרות האירוויזיון, מחקה העירייה את הכיתוב Free Palestine שרוססה על ידי פרו פלסטינים. לאחר מכן פרסמה התנצלות: "זאת הייתה טעות מצערת מאוד"

עיריית מאלמו מחקה גרפיטי פרו-פלסטיני - ולאחר מכן התנצלה בפני פעילים אנטי-ישראלים על שמחקה אותו. במאלמו יתקיים ביום חמישי חצי הגמר השני של האירוויזיון, שבו תופיע בין היתר נציגת ישראל עדן גולן.

פעילים פרו פלסטינים ריססו מגן דוד וכתבו KicK OUT, בנוסף צויר דגל פלסטין עם המשפט Free Palestine. עובדי העירייה שהוזמנו למקום מחקו את הכיתוב Free Palestine, אולם השאירו את הכיתוב המסית על המגן דוד. 

את הכיכר במאלמו הקיפו פעילים פרו פלסטינים, ומחו על עצם המחיקה. הבוקר (יום ג') בעירייה פרסמו הצהרה רשמית, שבה הם מתנצלים על מחיקת הכתובת האנטי-ישראלית.

"בשל התנהגות בלתי הולמת ותקלה בתקשורת, קיר הגרפיטי נוקה בפארק פולקט ביום שני בערב. זאת הייתה טעות מצערת מאוד, העיר מאלמו מגנה על חופש הביטוי", נכתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של העירייה. בהודעת העירייה נכתב עוד כי חומר ניקוי הגרפיטי לא נמס - והם שלחו חברת ניקיון כדי להכין את הקיר לצביעת הגרפיטי מחדש.

"חשוב שאזרחים בשבדיה, ובמדינות אחרות ישמיעו את קולם בדרכים שונות", אמרו בעירייה. "קיר הגרפיטי בפארק פולקטס הוא אחד המקומות בעיר בהם מותר לרסס גרפיטי. במקומות אלה מסירים הודעות רק במקרים חריגים, אם נבצע הערכה שהתוכן עלול להיות בניגוד לחוק, למשל אם ההודעה עלולה להיות נגד קבוצת אנשים". 

מהעירייה טרם הגיבו לפניית ynet.

בסרטון הנ"ל נעשה שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום.

2024-05-07T12:35:06Z dg43tfdfdgfd