עימותים עם שוטרים בהפגנה בת"א, קרובת משפחה של חטוף פונתה לבי"ח

משפחות חטופים ותומכים מפגינים היום (רביעי) למען עסקת חטופים בקריה בתל אביב, שם התכנס הקבינט וצעקו "עסקה או גזר דין מוות - בוחרות בחיים, החזירו את החטופים". השוטרים בהפגנה ניסו לעכב את אחות החטוף מתן צנאוקר והחלה מהומה במקום, כשבסופו של דבר אמה הצליחה להוציא אותה מהמקום. בתוך כך, קרובת משפחתו של החטוף צוות מד"א פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

ממחאת הנשים נמסר: "ממשלת ישראל והקבינט - שבעה חודשים אחרי 7 באוקטובר, הזמן הולך ואוזל. זה הרגע לעשות את הדבר החשוב ביותר ולהציל את חייהם של מי שעוד אפשר. החמאס הוא אותו חמאס, ארגון טרור רצחני, אבל האחריות היחידה להחזרת החטופים מהגיהנום בעזה היא של ראש הממשלה והקבינט. הציבור דורש עסקה! ניצוץ התקווה שהיה לנו עם דיבורים על התקדמות במשא ומתן התנפץ עם הכניסה לרפיח. אל תקריבו את החטופים בשביל לרצות שרים וקולות קיצוניים. הפסיקו את הלחימה ברפיח והחזירו הביתה בעסקה מיד את 132 החטופים והחטופות".

מוקדם יותר היום, קרובי משפחה של חטופים הגיעו היום (רביעי) לפתוח "מאהל מחאה" מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט בעמיקם. קלודין, אשתו, יצאה אליהם עם הגעתם. המשפחות מתכננות לערוך "מסע בין כוכבים", כפי שהן מכנות זאת - לעבור בין בתיהם של חברי קבינט המלחמה. בשיחה עם רעייתו של השר, אמרה להם כי אם הייתה במקומם, היא "לא חושבת שהייתה עושה שום דבר אחר".

בין המשתתפים במאהל היו שי אלבג, אחות של לירי אלבג, אלה הבת של אוהד בן עמי, מור קורנגולד אח של טל שוהם, גיל דיקמן בן דודה של כרמל גת, אלון אדר הנכד של יפה אדר ובן דודו של תמיר אדר, יובל בר-און החתן של קית' סיגל ועוד.

שיר סיגל, בתו של קית' סיגל החטוף בעזה אמרה לקלודין כי "באנו לכאן בתור הנציגים של דור העתיד. אלה שרוצים להקים פה משפחות. חברים שלנו חושבים על רילוקיישן. אם החטופים לא יחזרו - הם יחשבו על לעזוב את הארץ. אם החטופים יחזרו - הם יישארו לחיות בארץ".

עוד הוסיפה סיגל ואמרה: "שמענו את המחויבות של שר הבטחון להחזרת החטופים, שמענו שהוא לקח אחריות ורצינו לבוא לכאן כדי לומר לו כמה זה משמעותי. בימים הקרובים נעבור במסע דילוגים בין חברי קבינט המלחמה. התחלנו עם גלנט כי שמענו שהוא מחויב להחזרת החטופים. באנו לומר לו - תמשיך".

בין המשפחות המשתתפות: ליבי גולדברג פולין - אחותו של החטוף הרש גולדברג פולין, רותם קופר - בנו של החטוף עמירם קופר, יהודה ויותם כהן - אביו ואחיו של החטוף נמרוד כהן, שניר דן - דוד של החטופה כרמל גת, זהירו - אחיין של החטוף אברהם מונדר, כרמית יצחקי - דודה של החטופה עדן ירושלמי, הדס צוברי לוי - דודה של החטופה נעמה לוי ונעמה ויינברג - בת דודה של החטוף איתי סבירסקי שנחטף ונרצח.

בשבוע שעבר הגיעו עשרות מוחים מחוץ לביתו של השר בני גנץ, במחאה על התנהלות הממשלה ובעד עסקת חטופים. אביו של נמרוד כהן, חייל שנחטף לעזה בשבת השחורה, פנה לשר ישירות ואמר: "בני גנץ, מדבר איתך אבא של חייל שחטוף בעזה. אתה בממשלה הזאת, יש לך לך אחריות. למה אתה לא יוצא לדבר איתנו?"

2024-05-08T17:17:25Z dg43tfdfdgfd