עוקץ מיליונים: עשרה חשודים נעצרו בגין זיוף צוואות של מתגוררי גוש דן

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עצרה הבוקר (ראשון) עשרה חשודים, ביניהם שבעה תושבי ת"א ובת ים, שני עורכי דין ותושב עזה שוהה בלתי חוקי, אשר היוו רשת עבריינית שעסקה באופן שיטתי בזיוף צוואות של עריריים מאזור גוש דן שהלכו לעולמם, וזאת על מנת להשתלט במרמה על כספם ורכושם.

ניצחון ליריב לוין: מועמדו מונה לנשיא בית המשפט המחוזי בב"ש - ברוך קרא רותחעקב איומים על חייה: נסרין שסייעה בהצלת מושב בעוטף עזה ויתרה על הדלקת המשואה

חקירתה של יאח"ה החלה לפני מספר חודשים בעקבות פנייה של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, אשר נציגיו העבירו ליחידה מידע בנוגע לתופעה של זיוף צוואות של קשישים עריריים שנפטרו, מתוך כוונה של העבריינים להשתלט במרמה על רכושם וכספם של המנוחים. 

מהחקירה הסמויה עלה כי החשודים איתרו באופן שיטתי קשישים עריריים, שהלכו לעולמם זמן לא רב לפני כן, זייפו את צוואותיהם, הציגו מצג כאילו הם אשר יועדו להיות היורשים החוקיים של הקשישים. לאחר מכן, בסיוע של עורכי דין, פעלו מול רשויות המדינה על מנת להשתלט במרמה על הכספים ועל הרכוש של המתים. ההערכה כי מדובר עד כה בעבירות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. 

בהמשך למעצרם ובעקבות ממצאים שעלו מהחקירה הסמויה שלוותה ע"י פרקליטות מיסוי וכלכלה, הועברו עשרת החשודים לחקירה במשרדי היאח"ה בלהב 433 בלוד. בתום חקירתם הם יובאו לבית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם כל אחד על פי חלקו. 

2024-05-05T07:48:54Z dg43tfdfdgfd