טילי נ"ט נורו לעבר מנרה, מטרה חשודה יורטה באוויר

אזעקות נשמעו בגליל

נתיבי איילון נחסמו בעקבות ההפגנה בתל אביב

עימותים בין מפגינים למשטרה בהפגנה בתל אביב

מפגינים שהשתתפו במחאת משפחות חטופים בדרך בגין החלו בצעדה בניסיון להגיע לאיילון דרום. במהלך הצעדה התפתחו עימותים בין המפגינים למשטרה.

לכתבה המלאה

מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות של חיזבאללה בלבנון

לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה באזור מרכבא, לצד תשתית צבאית נוספת של הארגון במרחב סרבין שבדרום לבנון.

ההצעה הישראלית: אחרי שחרור חטופים - נכונות לדון על "שקט מתמשך" ברצועה

בסיום השיחות אתמול בין משלחת המודיעין המצרי לבין צוות המו"מ הישראלי העבירו המצרים לחמאס הצעה חדשה שכללה נכונות ישראלית לוויתורים משמעותיים נוספים ובהם נכונות לדון על "השבת השקט המתמשך" לרצועת עזה אחרי יישום השלב הראשון וההומניטארי של העסקה, כך לפי בכיר ישראלי שמעורה בפרטים. מדובר בפעם הראשונה בה ישראל מביעה נכונות משתמעת לדון על סיום המלחמה בעזה בשלבים הבאים של המו"מ.

לכתבה המלאה

עצרת ושתי הפגנות הערב בתל אביב

העצרת השבועית של מטה משפחות החטופים תחל בקרוב ברחוב שאול המלך בתל אביב. במקביל, תתקיים הפגנה של חלק מהמשפחות ברחוב בגין, והפגנה נגד הממשלה בקפלן.

אחיו של עמרי מירן: "לצאת להילחם ברפיח, יביא את החטופים מהר יותר"

נדב מירן, אחיו של עמרי מירן, שחמאס פרסם היום תיעוד ראשון שלו מהשבי, אמר לוואלה: "מרגש לראות את התמונה הזאת. אני שמח שהוא בחיים. אני מקווה לראות אותו כמה שיותר מהר בבית. הוא נראה לי בסדר. לצאת להילחם ברפיח יביא אותם מהר יותר. פחות דיבורים, יותר מעשים".

משפחות החטופים בהצהרה נגד פעולה ברפיח: "עוד הפקרה של החטופים לגורל של מוות"

בהצהרת חירום שהתקיימה היום בשער בגין, על רקע ההיערכות לכניסה לרפיח אמרו בני משפחות החטופים: "חצי שנה מספרים לנו שלחץ צבאי יביא לשחרור החטופים. הקונספציה הזו כשלה. אנחנו קוראים היום לכל חברי הממשלה: אם הדרך היחידה לעסקת חטופים כוללת היא סיום המלחמה - הסכימו לשלם את המחיר: סיימו את המלחמה כדי להחזיר אלינו הביתה את החטופים! מדינת ישראל חייבת לבחור: חטופים או מלחמה. כניסה לרפיח תביא לרצח עוד חטופים בשבי, או למותם מאש המלחמה. כניסה לרפיח תהיה עוד הפקרה של החטופים לגורל של מוות. ישראל חייבת לבחור בהחזרת החטופים".

בהמשך פנו ישירות לגנץ ואייזנקוט: "אימרו אמת לציבור. הסבירו שהחזרת החטופים היא בעדיפות עליונה, ושאתם מסכימים לסיים את המלחמה בתמורה לעסקה כוללת, לשחרור כל החטופים! אם אחרי שתצעקו מעל כל במה שיש להפסיק את המלחמה בתמורה להחזרת החטופים, ועדיין לא תצליחו להביא עסקה - עליכם להוביל להחלפה מיידית של נתניהו שמהווה מכשול לעסקה. גבשו רוב להדחת נתניהו או צאו מהממשלה, ובכל מקרה, תפסיקו לשתף פעולה ולקחת חלק בהפקרת החטופים".

אות חיים: חמאס פרסם סרטון שבו נראים שני חטופים

חמאס פרסם היום סרטון שבו נראים החטופים קית' סיגל ועמרי מירן. זו הפעם הראשונה שבה מתקבל אות חיים מהשניים.

כיפת ברזל יירטה מטרה אווירית חשודה שחדרה מלבנון

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב קוזה שבדרום לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר באמצעות מערכת כיפת ברזל מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה מלבנון לעבר מרחב מנרה. בנוסף, זוהו מספר שיגורי נ"ט שחצו מלבנון לעבר מרחב מנרה. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

מד"א: לא התקבלו קריאות על נפגעים בקריית שמונה

ממד"א נמסר בעקבות האזעקות בדקות האחרונות בקרית שמונה שבשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. צוותי מד"א יצאו לסרוק מקומות מהם התקבלו דיווחים על נפילות.

אזעקות נשמעו בקריית שמונה, מרגליות ומנרה

אזעקות המתריעות על ירי טילים נשמעו בקריית שמונה, מרגליות ומנרה, זמן קצר אחרי ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין באזור.

התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין נשמעו בכל רחבי אצבע הגליל.

כוחות צה"ל עקבו אחר מחבל חיבזאללה בדרום לבנון - וחיסלו את המבנה שנכנס אליו | תיעוד

כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה אתמול (שישי) מחבל מארגון הטרור חיזבאללה נכנס למבנה צבאי של הארגון בכפר כילא. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה שאליו נכנס המחבל, ובו שהה גם מחבל נוסף של הארגון - כך מסר הבוקר דובר צה"ל.

כמו כן, במרחב ריחן שבדרום לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. במהלך הלילה, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של הארגון בכפר שובא ותשתית מבצעית במרחב שבעא שבדרום לבנון. כוחות צה"ל ביצעו גם ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עלמא א-שעב.

חיזבאללה לקח אחריות על המטח לגליל המערבי

ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על הירי הרקטי הבוקר לעבר מושב שומרה. בארגון טענו שירו לעבר עמדות צבאיות שאוישו מחדש מערבית למושב.

חוליית מחבלי חמאס נערכה לבצע ירי לעבר כוחות צה"ל מתוך מבנה צבאי - וחוסלה מהאוויר | צפו

כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99, תקפו רכב שבו שהו שמונה מחבלי חמאס במרכז רצועת עזה, שככל הנראה נערכו לבצע ירי לעבר כוחות צה"ל - כך מסר הבוקר דובר צה"ל.

כמו כן, כוחות צוות הקרב של חטיבת יפתח זיהו חוליית מחבלים שנערכים לבצע ירי לעבר כוחותינו מתוך מבנה צבאי במרכז רצועת עזה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה שבו פעלה החולייה וחיסלו את המחבלים ששהו בו.

רק ביממה האחרונה, הדגישו בצבא, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-25 מטרות של ארגוני הטרור ברצועת עזה, בהן מבנים צבאיים שבהם פעלו מחבלים חמושים, מחסני אמל"ח, תשתיות תת קרקעיות ותשתיות טרור נוספות.

שני מחבלים ביצעו ירי לעבר מוצב בצפון השומרון - וחוסלו על ידי כוחות צה"ל

לוחמי יחידה 636 זיהו במהלך הלילה (שבת) כמה מחבלים שהגיעו ברכב וירו לעבר מוצב סאלם שבצפון השומרון - כך דיווח הבוקר דובר צה"ל. הלוחמים, שביצעו מארב יזום במרחב לאור מספר אירועים דומים בעבר, חיסלו שני מחבלים והחרימו שני נשקים מסוג "M-16" ששימשו אותם לביצוע הירי. בצה"ל הדגישו: "אמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחות".

אזעקות נשמעו בגליל המערבי

התרעות מפני ירי טילים ורקטות נשמעו בדקות האחרונות ביישוב שומרה שבגליל המערבי. במטח זוהו לפחות חמישה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים, לא דווח על נזק או נפגעים.

דיווחים פלסטינים: 6 הרוגים בתקיפה ישראלית ברפיח

הפלסטינים מדווחים על 6 הרוגים מתקיפות צה"ל בשכונה הסעודית ברפיח.

ארה"ב: נזק קל נגרם לספינה בריטית מטילים חות'ים

פיקוד המרכז של ארצות הברית (CENTCOM) הודיע הלילה כי ספינה בריטית בשם Andromeda Star נפגעה משלושה טילים שהחות'ים שיגרו לעברה בעת שהפליגה בים האדום. על פי ההודעה, לספינה נגרם נזק קל. טיל חות'י גם נפל בסמוך לספינה אחרת, אך לא גרם נזק.

צה"ל תוקף בחאן יונס, רפיח ונוציראת

צה"ל ביצע בשעה האחרונה תקיפות אוויריות במרחב חאן יונס ורפיח. הפלסטינים מדווחים על פצועים והרוגים. חיל האוויר גם תוקף באזור מחנה הפליטים נוציראת במרכז רצועת עזה. גם שם הפלסטינים מדווחים על הרוגים.

חמאס: קיבלנו את התשובה הישראלית לעמדתנו, נלמד אותה ונשיב

אחרי סיום ביקור המשלחת המצרית בישראל מוקדם יותר היום, חמאס מסר כי: "קיבלנו את התשובה הישראלית הרשמית לעמדה שלנו בנושא המו"מ על הפסקת האש שאותה העברנו למתווכים המצרים והקטארים ב-13 באפריל. נלמד את התשובה הישראלית ונגיב עליה".

החות'ים: פגענו בספינה בריטית ויירטנו כטב"ם אמריקני

החות'ים פגעו במיכלית נפט בריטית בשם Andromeda Star בים האדום וכן יירטו כטב"ם אמריקני מסוג MQ9 בשמי תימן, כך אמר הלילה יחיא סריע, הדובר הצבאי של החות'ים בהצהרה ששודרה בטלוויזיה.

דיווח: ישראל תקפה בדרום לבנון

רשת אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה דיווחה הלילה על תקיפות ישראליות באל-ח'יאם ובשבעא שבדרום לבנון.

צה"ל תוקף יעדי טרור בלב עזה ובצפון הרצועה

חיל האוויר תוקף בשעה זו יעדי טרור בלב עזה ובבית להיא בצפון הרצועה.

דיווח: כ-30 רקטות נורו לעבר החרמון, אין נפגעים

כ-30 רקטות נורו הערב לעבר מוצבים בהר דב ובחרמון משטח לבנון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. על פי דיווחים, חלק מהרקטות נפל בשטח פתוח. בלבנון טענו שהמטח הוא תגובה לחיסול הבכיר בג'מאעה האסלאמית ופעילים נוספים.

צה"ל: מצעב חלף, בכיר בג'מעה האסלאמית חוסל בלבנון

דובר צה"ל הודיע שצה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את המחבל מצעב חלף, בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון, שקידם מתווי טרור רבים כנגד ישראל. המחבל מצעב חלף פעל מטעם ארגון הג'מאעה האסלאמית, הוביל וקידם פיגועים ומתווי טרור רבים מאדמת לבנון כנגד ישראל בגזרה הצפונית במרחב הר דב ובמרחבים נוספים בתקופה האחרונה. חלף פעל בשיתוף פעולה עם שלוחת ארגון הטרור חמאס בלבנון, תוך תיאום וביצוע פעולות טרור נגד ישראל. חיסולו בוצע בכדי לפגוע ביכולות הארגון לקדם ולבצע פעולות טרור שתכנן בתקופה האחרונה כנגד מדינת ישראל במרחב גבול הצפון.

משפחות החטופים ערכו עצרת המונים מול אוניברסיטת קולומביה בניו יורק

מטה משפחות החטופים בניו יורק קיים הבוקר עצרת המונים מול אוניברסיטת קולומביה במטרה להשיב את החטופים לסדר היום. "אוניברסיטת קולומביה הפכה למוקד דיון ציבורי אבל לצערנו נראה שאף אחד לא זוכר את 133 החטופים שרק השחרור שלהם יוכל להביא לסיום הסבל והטירוף שאנחנו חיים בתוכו", נמסר בהודעת המטה.

הפעילים המרכזיים של הפורום, וכך גם חלק מבני המשפחה, הם בוגרי ותלמידי האוניברסיטה ואל מול האווירה העוינת שם בשבועות האחרונים כלפי סטודנטים ישראלים, הם מבקשים מכל המעורבים להבין שהדרך לכל פתרון עוברת דרך שחרור יקיריהם. "אנחנו כאן כדי להזכיר את זה לתקשורת, למפגינים, למנהיגים שמגיעים לכאן וצופים בנו כעת - לכולם".

ליאת אונגר, בוגרת קולומביה ובת דודתו של החטוף עומר שם טוב אמרה בעצרת: "כבוגרת אוניברסיטת קולומביה אני כואבת כל כך את ההתעלמות של רבים מדי מהחטופים. עומר בגיל של הסטודנטים פה, הוא נחטף ממסיבה. כל אחד מכם היה יכול להיות הוא".

אור גת, אחיה של החטופה כרמל גת, אמר: "אני מגיע לפה בלב כבד וכואב אחרי שב-7 באוקטובר אמא שלי נרצחה, אחותי וגיסתי נחטפו והמשפחה שלנו לא יכולה להתחיל להתאושש כל עוד כרמל עדיין שם. כרמלי אני מצטערת שנכשלנו ואת עדיין שם. בבקשה תחזירו לנו אותם".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר, אביחי חיים וארז הראל.

לאירועי היום ה-203 במלחמה

2024-04-26T21:00:41Z dg43tfdfdgfd