נתניהו: הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל

ראש הממשלה אמר כי הנחה לפעול ברפיח ותקף את הצעת חמאס: "כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על חמאס הוא תנאי הכרחי להשבתם". שר הביטחון גלנט ביקר לוחמים בעוטף: "אנחנו מוכנים לפשרות על מנת להביא חטופים" - וגנץ הוסיף: "לא נאפשר להכניס שיקולים פוליטיים לנושא הקדוש הזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר הערב (יום ג') כי "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל".

בסרטון שפרסמה לשכת ראש הממשלה, התייחס נתניהו לפעולה ברפיח: "אמש הנחיתי, בהסכמת קבינט המלחמה, לפעול ברפיח. תוך שעות כוחותינו הניפו את דגלי ישראל במעבר רפיח והורידו את דגלי חמאס. הכניסה לרפיח משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים: השבת חטופינו וחיסול חמאס. אנחנו כבר הוכחנו בשחרור החטופים הקודם - לחץ צבאי על חמאס הוא תנאי הכרחי להשבת חטופינו". 

ראש הממשלה אמר כי הצעת חמאס אינה מקובלת על ישראל: "הצעת חמאס אתמול נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח. זה לא קרה. כפי שקבע קבינט המלחמה פה אחד, הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל. ישראל לא תאפשר לחמאס להחזיר את שלטון הרשע שלו ברצועה, ישראל לא תאפשר לו לשקם את יכולותיו הצבאיות כדי להמשיך לחתור להשמדתנו. ישראל לא יכולה לקבל הצעה שמסכנת את ביטחון אזרחינו ואת עתיד מדינתנו".

3 שלבים של 42 ימים כל אחד, שחרור חטופים "חיים או מתים": זו הצעת חמאס

הוא גם התייחס למשלחת הישראלית שיצאה למצרים. "לכן, הנחיתי את דרגי העבודה שיצאו לקהיר: תמשיכו לעמוד בתוקף על התנאים שדרושים לשחרור חטופינו, תמשיכו לעמוד בתוקף על הדרישות החיוניות להבטחת ביטחון ישראל".

לגבי הפעולה ברפיח, הוא הוסיף: "אנחנו ממשיכים את המלחמה בחמאס. תפיסת המעבר ברפיח היום הוא צעד חשוב מאוד; צעד חשוב בדרך להשמדת היכולות הצבאיות הנותרות של החמאס, לרבות חיסול ארבעת גדודי הטרור ברפיח; וצעד חשוב לפגיעה ביכולות השלטוניות של חמאס, כי מהבוקר שללנו מחמאס מעבר שהיה חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה".

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בסוללת תותחנים, שמסייעת באש לכוחות הפועלים במרחב רפיח. השר גלנט שוחח עם הלוחמים והלוחמות וצפה בירי סיוע לכוחות ואמר כי הפעולה תימשך עד לחיסול חמאס באזור או עד אשר ארגון הטרור ישחרר חטופים.

בסיום הביקור, אמר שר הביטחון: "סיירתי היום במרחב רפיח, פגשתי את המפקדים ואת הלוחמים שעוסקים בלחימה, ואני רוצה להזכיר לכולנו את הדברים באופן ברור - ממרחב רפיח יצאו הרוצחים שהלכו לסופה, לחולית, וניסו לפגוע ביתד, ביבול, בנווה ובמקומות נוספים. אנחנו פוגעים והורגים את מי שרצח את הילדים שלנו, את זה צריך לזכור היטב". 

גלנט התייחס לפעולה בעיר הדרומית ביותר ברצועת עזה: "הוריתי אתמול לצה"ל להיכנס אל מרחב רפיח, לתפוס את המעבר ולבצע את משימותיו. הפעולה הזאת תימשך עד אשר נחסל את חמאס במרחב רפיח ובמרחב הרצועה כולה, או עד אשר יחזור החטוף הראשון". 

הוא לא פסל את האפשרות שהמבצע ברפיח ייפסק: "אנחנו מוכנים לפשרות על מנת להביא חטופים, אבל אם לא תהיה את האפשרות הזאת נלך ונעמיק את הפעולה, זה יקרה בכל רחבי הרצועה - בדרומה, במרכזה ובצפונה. חמאס מבין רק כוח ולכן אנחנו נעצים את הפעולה שלנו, והלחץ הצבאי יביא לכך שאנחנו נגרום לריסוקו של ארגון חמאס".

לאחר מכן גם השר בני גנץ התייחס לפעולה הצבאית ברפיח, ואמר כי "ככל שיהיה צורך, הפעולה תלך ותתרחב. אני מבקש לחזק כתמיד את כל לוחמי צה"ל, אני משוכנע שיעמדו במשימתם ואני תפילה לשובם בשלום. אני מבקש לפנות גם לתושבי הצפון, אחרי עוד יום של קרבות קשים ולהגיד להם – החזרתכם הביתה בביטחון לפני פתיחת שנת הלימודים נמצאת על השולחן, ותישאר עליו כל עוד אני חלק מהממשלה.* אסור לאפשר עוד שנה אבודה בצפון".

הוא אף התייחס ליציאת המשלחת לקהיר - והבהיר: "לצוות אין רק מנדט להקשיב - יש לו חובה להפוך כל אבן ולפעול כדי להביא מתווה. כולנו פועלים יום-יום כדי שזה יקרה". לדבריו, "נמשיך ונפעל מול הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס. לעולם לא נתייאש ולעולם לא נאפשר להכניס שיקולים פוליטיים לנושא הקדוש הזה. אנחנו מנהלים מלחמת תקומה והשבת חטופינו היא היעד האסטרטגי הראשון".

צה"ל יצא אמש כאמור למבצע במזרח רפיח, בהובלת אוגדה 162 עם חטיבות 401 וגבעתי. מעבר רפיח, שנמצא 3.5 ק"מ מגבול ישראל, נותק על ידי צה"ל מכביש סלאח א-דין, המכונה גם ציר טאנצ'ר, ציר האורך המרכזי ברצועה. חטיבת גבעתי שולטת מרכס דהניה על המעבר ועל ציר טאנצ'ר, וכעת צה"ל סורק את המרחב שממנו בוצעו שיגורים - ובהם הירי לכרם שלום השבוע.

בפעולה נהרגו הלילה 20 מחבלים ואותרו עד כה שלושה פירים. אותם פירים שאותרו הם כנראה נועדו לצרכי לחימה, ולא לטובת הברחות. מכונית תופת שהתקדמה לעבר הכוחות הושמדה. יחידות מיוחדות מבצעות סריקות באזור, ועד כה אין נפגעים בפעולה. מתחילת הפעולה ב-21:00 חיל האוויר תקף כ-100 מטרות באזור רפיח

2024-05-07T15:07:30Z dg43tfdfdgfd