נשיא קולומביה הודיע על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל

נשיא קולומביה הודיע על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל

גוסטבו פטרו הסביר כי החליט על ניתוק היחסים "משום שבראש ישראל עומדת ממשלה שמבצעת רצח עם". שר החוץ כץ מתח ביקורת על ההחלטה וכינה את הנשיא הקולומביאני אנטישמי ומלא שנאה

May 01st, 22PM May 02nd, 11AM

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו אמר היום (רביעי) כי ארצו תנתק החל ממחר את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל, בשל הלחימה ברצועת עזה. פטרו הכריז על ניתוק היחסים בעצרת בבוגוטה, ואמר כי הוא עושה זאת משום שבראש ישראל עומדת ממשלה שמבצעת רצח עם. "מדינות אינן יכולות לעמוד מנגד אל מול מה שמתרחש ברצועת עזה", הוא אמר. שר החוץ ישראל כץ מתח ביקורת חריפה על ההחלטה וכינה את פטרו אנטישמי ומלא שנאה.

כץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס - והיום קיים". לדבריו, "ההיסטוריה תזכור כי גוסטבו פטרו החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות ששרפו תינוקות, רצחו ילדים, אנסו נשים וחטפו אזרחים חפים פשע". כץ הוסיף כי "היחסים בין ישראל לקולומביה תמיד היו חמים - ואף נשיא אנטישמי ומלא שנאה לא יצליח לשנות את זה".

מקורות בקולומביה אמרו ל"הארץ" כי שר החוץ של קולומביה ובכירים אחרים בממשלה מודרו מהחלטתו של הנשיא לנתק את היחסים עם ישראל. לדברי המקורות, הנשיא קיבל את ההחלטה במפתיע, בניגוד למאמצים שקידמה הממשלה בחודשים האחרונים להותיר את חילוקי הדעות בין המדינות מתחת לרדאר בניסיון לשקם אותם בהמשך.

פטרו, שמכהן בתפקיד מאז אוגוסט 2022, תוקף את ישראל באופן תדיר מאז מיניו. הוא מתח בעבר ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף ביקש להצטרף לעתירה שהגישה דרום אפריקה לבית המשפט לצדק בהאג בדרישה שיקבע כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה.

2024-05-01T19:29:01Z dg43tfdfdgfd