נסרין יוסף, שסיפרה כי הצילה את מושב יתד, ויתרה על השתתפותה בטקס המשואות

נסרין יוסף, שסיפרה כי הצילה את מושב יתד, ויתרה על השתתפותה בטקס המשואות

יוסף השתתפה בחקירת מחבלים שחדרו ליישוב ב-7 באוקטובר, אך חברי כיתת הכוננות טוענים שהיא הפריזה בחשיבות תרומתה להדיפת המחבלים. היא אמרה היום כי ויתרה על הדלקת המשואה בשל איומים שספגה

May 05th, 14PM May 05th, 14PM

נסרין יוסף, תושבת יתד שנבחרה להדליק משואה בשל חלקה בהצלת המושב שבעוטף עזה ב-7 באוקטובר, ויתרה על השתתפותה בטקס שיתקיים בשבוע הבא. מאז פרסום הסיפור, בינואר האחרון, טענו אנשי כיתת הכוננות של יתד כי הדיווחים על חלקה בהצלת המושב אינם נכונים ו"חרגו מכל פרופורציה". יוסף אמרה כי היא מוותרת על השאת המשואה בשל איומים שספגה.

בינואר פורסם בתוכניתו של גיא פינס כי יוסף חקרה בערבית שני מחבלים שחדרו ליישוב, וכי המידע שמסרו לה סייע בהגנה עליו ובפגיעה במחבלים אחרים שניסו לחדור אליו. בריאיון לפינס היא אמרה: "אם לא הייתי יוצאת החוצה, כנראה שרוב הקהילה שלנו לא היתה פה עכשיו". איש מתושבי יתד לא נרצח או נחטף בטבח.

לאחר כחודשיים שבהם התרבו הדיווחים על המעשה המיוחס לה, פרסמו במרץ חברי כיתת הכוננות של יתד הודעה שבה טענו כי "הסיפור של מושב יתד כפי שהתפרסם בתקשורת אינו צמוד לאמת ולכן הינו סיפור בדוי". חבר בכיתת הכוננות שנלחם במושב אמר היום ל"הארץ" כי יוסף אכן סייעה בהבנת דברי המחבלים, אך "מפה ועד סיפורים שהיא הכווינה כוחות, הכל מונפץ". הוא כיוון בדבריו לריאיון לפינס, שבו אמרה נסרין כי הכווינה את כיתת הכוננות לחממה במושב על בסיס מידע שמסרו המחבלים. חבר נוסף בכיתת הכוננות אמר כי הוא וחבריו "במצב לא נעים, אבל אנחנו חושבים שהאמת חייבת להיאמר. זה עושה עוול גדול למי שהצילו את יתד ולמי שנרצחו בקרבות עם המחבלים".

בהודעה על בחירתה של יוסף להשיא את "משואת המחלצים", שפורסמה בשבוע שעבר, נכתב כי "יוסף קיבלה החלטה אמיצה לצאת מביתה ולתחקר את המחבלים כדי לנסות ולהוציא מהם מידע, וחילצה מידע בעל ערך רב והכווינה את אנשי כיתת הכוננות".

יוסף והשרה מירי רגב, הממונה על טקס המשואות, מסרו היום כי הוויתור על הדלקת המשואה נבע מאיומים על חייה ועל חיי משפחתה. לדברי יוסף, היא הותקפה בידי ערבים שזיהו אותה "וקרעו שרשרת מגן דוד" מצווארה, והיא ויתרה על השתתפותה במעמד גם כדי להגן על בני משפחתה "מאיומי התקשורת".

2024-05-05T11:23:23Z dg43tfdfdgfd