נחשף מכתב האיומים נגד בית הדין בהאג: "אם תפגע בישראל, נפגע בך"

בית הדין הפלילי הבינלאומי פרסם שאיומים עליו הם עבירה פלילית, וכעת מתבררת הסיבה. 12 סנאטורים רפובליקנים שיגרו איום חריף נגד התובע הראשי והזהירו שיטילו עליו סנקציות קשות: "ראה הוזהרת"

12 סנאטורים רפובליקנים הזהירו את התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, קארים חאן, כי אם יפגע בישראל ויוציא צווי מעצר נגד רה"מ נתניהו ובכירים ישראלים נוספים, ארה"ב תטיל סנקציות חמורות נגדו ונגד בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. בעקבות האזהרה, פרסם בית הדין שאיומים עליו ועל משרדו נחשבים כעבירה פלילית והפרה של הדין הבינלאומי. 

במכתב הסנאטורים נכתב: "פעולות כאלה אינן לגיטימיות וחסרות בסיס משפטי ואם יבוצעו יגרמו לסנקציות חמורות נגדך ונגד המוסד שלך. ה-ICC מנסה להעניש את ישראל על נקיטת פעולות לגיטימיות של הגנה עצמית נגד התוקפנים הנתמכים על ידי איראן. למעשה, במילים שלך, היית עד ל'סצינות של אכזריות מחושבת שערך חמאס בישראל בעקבות פיגועי ה-7 באוקטובר'. צווי המעצר הללו יישרו את בין הדין באותו קו עם נותנת החסות המדינתית הגדולה ביותר לטרור ועם הפרוקסי שלה. למען הסר ספק, אין שוויון מוסרי בין הטרור של חמאס לתגובה המוצדקת של ישראל", כתבו הסנאטורים לחאן במכתב שנשלח ב-24 באפריל. המכתב הזה נשלח לפני שמשרד התובע חאן פרסם אזהרה שאיומים עליו ועל משרדו נחשבים כעבירה פלילית והפרה של הדין הבינ"ל. ככל הנראה אותו מכתב אמריקאי הוא זה שגרם למשרדו של חאן לפרסם את האזהרה.  

עוד כתבו הסנאטורים, כי על ידי הוצאת צווי מעצר הוא מטיל ספק בלגיטימיות של חוקי ישראל, מערכת המשפט שלה וצורת השלטון הדמוקרטית של ישראל. הוצאת צווי מעצר למנהיגי ישראל לא רק שלא תהיה מוצדקת, אלא תחשוף את הצביעות והמוסר הכפול של בית הדין. משרדך לא הוציא צווי מעצר למנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמנא'י או לכל פקיד איראני אחר, לנשיא סוריה בשאר אל אסד או לכל פקיד סורי אחר, או למנהיג חמאס איסמעיל הנייה או לכל פקיד אחר בחמאס. גם לא הוצאת צו מעצר למזכיר הכללי של הרפובליקה העממית של סין, שי ג'ינפינג, או כל פקיד סיני אחר. לבסוף, לא ישראל ולא ארצות הברית חברות ב-ICC ולכן הן מחוץ לתחום השיפוט המשוער של בית הדין. אם תוציא צו מעצר נגד ההנהגה הישראלית, נפרש זאת לא רק כאיום על ריבונות ישראל אלא על ריבונות ארצות הברית. ארצנו הדגימה בחוק האמריקאי להגנת חברי שירותים את המאמצים אליהם נלך כדי להגן על הריבונות הזו". 

בסיכום נכתב: "ארצות הברית לא תסבול התקפות פוליטיות של ה-ICC על בעלות בריתנו. תפגע בישראל ואנחנו נפגע בך. אם תתקדם עם הצעדים המדוברים, נעבור להפסיק את כל התמיכה האמריקנית ב-ICC, ננקוט סנקציות על העובדים והמקורבים שלך, ונמנע ממך וממשפחותיכם להיכנס לארצות הברית. ראה הוזהרת". 

בין החותמים על מכתב הסנאטורים היו טום קוטון, מיץ' מקקונל, מארק רוביו, טים סקוט, ריק סקוט וטד קרוז.

2024-05-06T18:04:20Z dg43tfdfdgfd