מתקרבים לנורמליזציה: התרגיל המשותף של ישראל עם סעודיה והאיום האיראני

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר היום (שני) כי "העבודה הדו-צדדית הסעודית-אמריקאית הקשורה לנורמליזציה עם ישראל צפויה להיות קרובה מאוד לסיום". בלינקן אמר את הדברים במהלך ביקור בסעודיה.

"שאלו על פסוקי קוראן ואז קראו לי בוגד": סיפורו של הרופא שנפל למארב הנוח'בה"עכשיו יותר קל לגייס מקורות בעזה": פרטים חדשים על המאמץ החשאי לאיתור חטופים

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, אמר כי בנוגע לרוב הסוגיות ביחסים בין ארצות הברית לסעודיה בנושא הנורמליזציה שני הצדדים הגיעו להסכמות, אך הוסיף כי בנושא הסוגייה הפלסטינית "צריך להיות נתיב אמיתי לעבר מדינה פלסטינית, אמין ובלתי הפיך".

התמרון הצבאי שהתרחש אמש בהשתתפות סעודיה, ישראל ומדינות ערב בבסיס אל-דפרה באמירויות, הוא השלב הקדם-סופי להכרזה על נורמליזציה מוחלטת בין סעודיה וישראל, מסרו  מוקדם יותר מקורות צבאיים ופוליטיים בצנעא לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר".

המקורות הוסיפו כי התמרון, שנקרא "דגל המדבר 9", "בא כחלק מההסדרים להכרזה על ברית צבאית חדשה באזור". כמו כן, ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ברגעים אלה בסעודיה צפוי לתרום להסכם הנורמליזציה ולקדם את המשא ומתן בין סעודיה וישראל. 

לצד זאת, בזירה האיראנית ממשיכים אחר חיפוש נקודות תורפה לישראל. דיווחים איראניים הצביעו על כך שצבא איראן זיהה עשר מדינות שעזרו לישראל להגן על עצמה במהלך התקיפה האיראנית על ישראל. שמות המדינות טרם פורסמו. 

מקורות נוספים בצנעא דיווחו כי נערך מעקב אחר ההכנות האמריקניות לפתיחת תקיפה אווירית רחבת היקף נגד תימן. ההכנות כוללות תמיכה בתקיפה קרקעית ששיגרו פלגים חות'ים אל עבר איחוד האמירויות, שסממנים לה הופיעו במחוזות לאחג', טאזיז ואחרים.

בלינקן מסר בנושא: "אנו פועלים לטפל בנושא שמירה על אבטחת הניווט בים האדום והתמודדות עם התקפות החות'ים". שר החוץ של איחוד האמירויות העלה מחדש בחשבון הטוויטר שלו כתגובה סרטון בו צולם לפני כשבוע וחצי ואיתו צייץ "אמרתי לכם". בסרטון מסר כי "יבוא יום שנראה הרבה יותר רדיקלים, קיצונים וטרוריסטים שיוצאים מאירופה בגלל היעדר קבלת החלטות, ניסיון להיות פוליטיקלי קורקט או בשל הנחה שהם מכירים את המזרח התיכון, האסלאם ואת האחרים הרבה יותר טוב מאיתנו. אני מצטער, זאת בורות טהורה". 

2024-04-29T08:52:20Z dg43tfdfdgfd