משפחות נופלים זועמות מהמינוי הצפוי של ראש אמ"ן: "נעתור לבג"ץ"

משפחות נופלים מפורום הורים שכולים של חללי חטיבת גולני יחד עם ארגון לביא, שלחו היום (שישי) לרמטכ״ל הרצי הלוי ולשר הביטחון יואב גלנט מכתב התראה לפני עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל את מינויו של תא״ל שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ״ן ולתפקיד אלוף.

הכי רחוק מג'יימס בונד: אלו הדברים שראש אמ"ן החדש חייב לעשותמזעזע: גופתו של אליקים שלמה ליבמן אותרה בקבר של נרצחת מה-7.10

במכתב ההתראה שנשלח על ידי עו״ד יצחק בם לשר הביטחון ולרמטכ״ל נכתב: ״אמש פורסם בכלי התקשורת על כוונתכם לקדם את תא"ל בינדר לתפקיד ראש אמ"ן במקום האלוף אהרון חליוה, שהודיע באיחור של שבעה חודשים על כוונתו לפרוש מתפקידו. תא"ל בינדר מילא עד כה את תקפיד ראש חטיבת המבצעים בפיקוד הדרום. אבקשכם להימנע מקידומו של תא"ל בינדר וזאת מכיוון שכיום, בטרם מוצתה חקירה בלתי תלויה של המחדלים שאירעו ב-7 באוקטובר, לא קיימת תשתית עובדתית המאפשרת לקבל החלטות בדבר קידום קצינים הקשורים במישרין למחדל".

עוד מוסיף עו״ד בם: ״תפקידו של ראש חטיבת המבצעים הוא עריכת תכניות מבצעיות ותיאום הפעלת הכוח ומתן מענה אופרטיבי לאיומי טרור ואיומים צבאיים בגזרת אחריותו. על פני הדברים, לצד הכישלון המודיעיני החרוץ בזיהוי האיום של החמאס, המענה שצה"ל נתן לפלישת החמאס לעוטף עזה ב-7 באוקטובר היה בבחינת כישלון מהדהד. כל החלטה ביחס לקידום של קצינים שיש להם מעורבות ישירה במחדלי השבעה באוקטובר הנה החלטה המתבססת על התשתית עובדתית לקויה ואינה מביאה בחשבון את מלוא השיקולים הרלוונטיים. משכך, ההחלטה לא תוכל לעמוד".

כאמור, אמש הודיעו שר הביטחון והרמטכ"ל על סבב מינויים בצה"ל ועל קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״, לתפקידים בפורום המטה הכללי. לתפקיד ראש אגף המודיעין, במקומו של אהרן חליוה שהתפטר, ימונה, כפי שכבר פורסם, תת-אלוף שלומי בינדר. לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט.

תא״ל בלוט קצין לוחם רב זכויות הוא גם האלוף הראשון בוגר ישיבת עלי בית החרושת לקציני קרביים בצה״ל בשנים האחרונות. בלוט הוא בשר מבשרם של מתישבי יהודה ושומרון ועתה יתקשו בימין לזעוק על הפליה, קיפוח, רדיפה, חוסר הבנה של מטה פיקוד מרכז לצרכיהם הביטחוניים והיום יונים.

2024-05-03T15:05:37Z dg43tfdfdgfd