משפחות חטופים: מישהו מרח זמן כדי להתרחק מ-7.10, והוא יצטרך לתת את הדין

משפחות חטופים: מישהו מרח זמן כדי להתרחק מ-7.10, והוא יצטרך לתת את הדין

בנו של עודד ליפשיץ אמר בדיון בכנסת: "אנחנו המשפחות עשינו 'פריק שואו' במשך חצי שנה כשראש הממשלה לא אמר בואו נסגור את מעבר רפיח. חצי שנה אחרי, איבדנו חצי מהחטופים". אילה מצגר: "אני לא מבינה למה נתניהו מטרפד עסקה"

May 07th, 12PM May 07th, 12PM

קרובי חטופים השתתפו הבוקר (שלישי) בדיונים בוועדות הכנסת השונות והביעו את מורת רוחם מהתנהלות הממשלה באשר לעסקת החטופים. זאת, כאשר חמאס הסכים לפרטי העסקה שהוצגה לה וכעת מתנהלים מגעים על פרטיה. בו בזמן, צה"ל כבר החל לפעול ברפיח.

רותם קופר, הבן של עמירם קופר החטוף בעזה, אמר בדיון בוועדה לביטחון לאומי: "כולנו רואים חודשים - יש עסקה שחמאס קיבלו אותה ועוד פעם אנחנו עדים להתנהגות מוזרה ולא אחראית של ראש הממשלה. הוא אומר שחמאס שינו את העסקה ולא מסביר במה.... טבעם של קונפליקטים צבאיים זה שאנשים שנשבו במדים משתחררים בסוף הקונפליקט, זה קרה במלחמות קודמות. למכור לציבור שבכוח צבאי נשחרר את החטופים זה למכור לציבור שקר וכזב. חמור מזה, זה גורל האזרחים, אבא שלי שהוא אזרח בן 85 שנחטף ממיטתו. אפשר היה לשחרר אותו ואת שאר האזרחים... חברי הכנסת מלפפים את גורלם בגורל החיילים, אין לזה הצדקה ולא תהיה לזה הצדקה, אבא שלי היה חי ביום 17, אבא שלי היה חי ביום ה-75, אבא שלי כנראה לא חי היום. היה אפשר וצריך היה לשחרר אותו".

קופר הדגיש כי "אנחנו בעסקה אחרונה שאפשר לשחרר את אחרית הפליטה, רבים מהם איבדו את חייהם שלא כצורך, אני מדבר על אזרחים... זו התנהגות מרושלת ואולי אפילו נפשעת, אנחנו בזמן היסטורי ואתם יושבים פה. אתם נבחרי ציבור, ואם לא תצביעו בעד לא הייתי קורא לכם נציגי ציבור - אלא מפגעי ציבור".

יזהר ליפשיץ, בנו של החטוף עודד ליפשיץ, אמר: "אתמול בערב ראינו שיש המון אינטרסים. היחסים בינינו לבין קטאר, שלא אפשרו לתפוס את ציר פילדלפי בארבע שעות הראשונות של המלחמה... אתמול בארבע שעות עשו את הפעולה שהיו צריכים לעשות ראשונה... כל הסיבות שלא עשו את זה קשורות ליחסים בין מדינות אחרות, פחד מהמצרים... הכל נראה בעדינות, מסריח".

ליפשיץ הדגיש כי "ביום הראשון נחטפו 250 אזרחים, עכשיו זה הזמן להחזיר אותם, לא לחנך את העולם... אנחנו משפחות החטופים עשינו פה פריק שואו במשך חצי שנה, כשראש הממשלה לא אמר בואו נסגור את מעבר רפיח. חצי שנה אחרי, בארבע שעות כבשו, ואיבדנו חצי מהחטופים... מישהו מרח אותנו הרבה זמן כדי להתרחק מהשביעי לעשירי והוא יצטרך לתת את הדין. אנחנו ראינו היום שתוך ארבע שעות תפסו את הצד המזרחי של רפיח בלי יותר מדי בלאגן. מישהו לא רצה שזה יקרה והוא נמצא בתוך הממשלה שלנו".

בוועדת החינוך, התייחסה איילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, לטקס המתוכנן להדלקת המשואות המתוכנן השנה ואמרה: "מדינה בורחת מבשורה. אנחנו נקיים טקס הפוך, של כיבוי משואות. אני לא מצליחה לשיר התקווה כבר חצי שנה, וזה לא כי חמאס עשה את מה שהוא עשה, הוא האויב הכי אכזר, וציפיתי מהמדינה שלי שתתכונן לאויב הזה, לא שתטרפד החזרת חטופים הביתה. אני רואה שנתניהו מטרפד בכוח ואני לא מצליחה להבין את הדבר הזה".

אילן, הבת של החטוף קית' סיגל, סיפרה: "אתמול נפגשנו עם שני שרים מהליכוד. שאלתי אחד מהם אם יש לו ביקורת על מה שקורה בממשלה, שאבא שלי כבר 7 חודשים לא בבית, והתשובה שלו היתה שהוא סומך באופן מלא על ראש הממשלה, שאלתי למה הוא לא מגיע להפגנות לתמוך, הוא אמר שהוא פוחד שיצעקו לו 'בושה'. השר השני שפגשתי אמר לי שרוח הציבור היא זו שמחליטה, ורוח הציבור לא רוצה עסקה. שני השרים לא ראו את הסרטון של אבא שלי... אבא שלי שיושב תחת איום של רובה, אני יודעת כי אמא שלי הצטלמה כמה פעמים ככה עד שיצא הסרטון המושלם. הוא ישב שם עם דמעות בעיניים, התבקש לספר על פסח שנה שעברה. והשרים, לא היה להם זמן לצפות בסרטון. בושה לממשלה הזאת, בושה לנבחרי הציבור ובושה לנו שהחטופים עוד לא פה. אבא שלי ישב בסרטון והתחנן והתפלל שהממשלה תראה אותו, והם היו נורא עסוקים".

2024-05-07T09:15:19Z dg43tfdfdgfd