מצרים חוששת מהגרוע מכל: המלכודות שחמאס טומן ברפיח

עיתון אלאח'באר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח היום (רביעי) מפי מקורותיו כי ארצות הברית דורשת מישראל פינוי של לפחות 800 אלף עקורים מרפיח לפני המתקפה באזור.

שלושה שלבים עד לרגיעה מוחלטת: פרטי ההצעה הישראלית לעסקה נחשפים"סינוואר רוצה לראות ישראלים נכנעים": אבי יששכרוף מסביר למה חמאס לא ימהר לעסקה

עוד דווח כי לישראל הגיעו 40 אלף אוהלים מסין, עליהם שילמה איחוד האמירויות, כאשר כל אוהל יכול להכיל 20 אנשים ובסך הכל 800 אלף איש. 

עוד אמרו המקורות על פי הדיווח, כי ישנו ריכוז של כאלף כלים צה"ליים בהם טנקים ונגמ"שים באזור דרום הרצועה (בצד הישראלי), והוסיפו כי ישראל מתכננת לפרוץ לרפיח מאזור מעבר סופה ומעבר כרם שלום.

כמו כן ציינו כי המצרים ביקשו לבדוק עם הנהגת חמאס האם הזרוע הצבאית שלה מתכננת לפוצץ את הגדרות באזור הגבול עם מצרים כדי לגרום להמונים לברוח לשטחה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המוני עזתים רוחצים בחוף ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

בגלי צה"ל דווח הבוקר כי צה״ל צפוי להכריז על אזור חדש במרכז הרצועה כ״אזור מוגן יותר״ (safer zone), שאליו יוכלו להתפנות תושבי רפיח שנעקרו מבתיהם. זאת, במסגרת הרחבת המאמצים ההומניטריים לקראת מבצע אפשרי ברפיח, כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ולפרק את ההתנגדויות הבינלאומיות לפעולה.

על פי הדיווח, האזור החדש צפוי להיות ממוקם במרכז רצועת עזה, בין נחל עזה למחנות המרכז, בפאתי נוסיראת ואלבוריג׳, וסמוך למסדרון נצרים שבו צה״ל אוחז כיום. אופי האזור יהיה דומה למרחב המוואסי, שעליו צה״ל הכריז כ״אזור מוגן״ כבר בתחילת מלחמת "חרבות ברזל", ואכן מיעט מאוד לתקוף שם במהלכה.

עוד דווח, כי גם אזור המוואסי יתרחב מזרחה לח'אן יונס, וצפונה לפאתי דיר אלבלח. במסגרת הפינוי הצפוי של האזרחים מרפיח תעודד ישראל את העקורים להתפנות לאזורים שיוכרזו כמוגנים.

2024-05-01T08:22:17Z dg43tfdfdgfd