מפגינים חסמו משאיות סיוע בכביש 1 ושפכו תכולתן | כך זה נראה

כ-250 איש חסמו את המשאיות באזור לטרון והתעמתו עם השוטרים שניסו לפזר את ההפגנה. כמה מהמוחים הפילו ארגזי מזון מחלק מהמשאיות, 6 עוכבו לחקירה

בצל פעולת צה"ל באזור רפיח, כ-250 פעילי ימין מחו הלילה (בין שני לשלישי) בכביש 1 באזור לטרון, שם חסמו את תנועתן של עשרות משאיות סיוע הומניטרי שנועד לרצועת עזה. עימותים פרצו במקום בין המפגינים לכוחות משטרה שניסו לפזר אותם.

חרף מאמצי השוטרים, מפגינים הצליחו לטפס על כמה מהמשאיות ולשפוך חלק מתכולתן. בתיעוד מההפגנה ניתן לראות ארגזי מזון ומוצרים נוספים מפוזרים על הכביש.

הבוקר מסרו במשטרה כי חלק מהמוחים גרמו נזק למשאיות. הם ציינו כי כוחות משטרה ומג"ב פעלו להסרת החסימות ופתיחת הצירים, להדיפתם של מפרי הסדר ולהשבת הסדר הציבורי על כנו. השוטרים עיכבו ועצרו 6 חשודים בחסימת הצירים, במניעת תנועת המשאיות ובגרימת נזק לכמה מהן.

מעט מוקדם יותר, תנועת "צו 9" הודיעה כי פעיליה "לא יתנו למשאיות לעבור הלילה בכל הארץ, עד שכל החטופים ישובו הביתה". בתיעוד מאזור היישוב מבשרת ציון, הסמוך לירושלים, פעיל של התנועה הכריז: "אנחנו עוצרים פה את הסיוע לחמאס, האויב הנאצי. זה הסיפור. רוצים לפנות אותנו, אבל לא יצליחו".

ההפגנה התקיימה כאמור על רקע פעולת צה"ל באזור רפיח. הפלסטינים דיווחו הלילה על פשיטה של כוחות קרקעיים על מעבר רפיח, בגבול עזה-מצרים. במקביל דווח על ארטילריה מאסיבית בסביבת מעברי רפיח וכרם שלום, וכן כי מטוסים ביצעו חגורות אש מאסיביות בסביבת מעבר רפיח. לפי הפלסטינים, הכוחות נעו במקביל לציר פילדלפי, וכיתרו את שכונת תל סולטאן - הפרבר המרכזי שבין רפיח לגבול, ליד כרם שלום.

2024-05-07T01:40:11Z dg43tfdfdgfd