מייסד טלגראס הורשע בניהול ארגון פשיעה ונידון לשמונה שנות מאסר

מייסד טלגראס הורשע בניהול ארגון פשיעה ונידון לשמונה שנות מאסר

בתום הליך משפטי שנמשך חמש שנים, עמוס דב סילבר ועובדים נוספים בטלגראס הורשעו בשורת עבירות של סחר בסמים, במסגרת הסדר טיעון. לפי פסק הדין, טלגראס פעלה כארגון שהעסיק כ-100 עובדים וכ-3,500 סוחרים, והעסקאות שנעשו דרכה היוו חלק ניכר מכלל סחר הסמים בישראל

May 07th, 10AM May 08th, 11AM

בית המשפט המחוזי-מרכז הרשיע הבוקר (שלישי) את מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר, בעבירה של ניהול ארגון פשיעה וגזר עליו שמונה שנות מאסר. זאת במסגרת הסדר טיעון שהושג בין הפרקליטות לבין סילבר, שהודה בעבירות המיוחסות לו, והורשע גם בסחר בסמים וקשירת קשר לביצוע פשע. בנוסף, הוטלו עונשי מאסר על נאשמים אחרים שניהלו יחד עמו את טלגראס.

סילבר הקים את טלגראס, פלטפורמה באפליקציית טלגרם לרכישה של גראס וסמים נוספים, ב-2017 בעת שהתגורר בארה"ב. על פי פסק הדין, טלגראס פעלה כארגון שהעסיק כ-100 עובדים ובמסגרת הפלטפורמה פעלו כ-3,500 סוחרי סמים ששילמו לרשת על האפשרות לפעול בערוצי הטלגרם שלה. לפי כתב האישום, עסקאות הסמים שבוצעו בתקופת פעילותו בטלגראס היוו חלק ניכר מכלל סחר הסמים בישראל והכנסות הארגון עמדו על כ-30 מיליון שקל.

בפסק הדין נאמר כי סילבר אפשר לקטינים לרכוש סמים בפלטפורמה, אך במסגרת הסדר הטיעון הוסר הסעיף של הדחת קטין לשימוש בסמים שיוחס לו בכתב האישום המקורי. סילבר נאשם גם בכך שאפשר מכירה של סמים מסוכנים, כמו LSD ו-MDMA שמוגדרים סמים פסיכדליים. יחד עמו הורשע בראל לוי, שהקים עמו את טלגראס, ונידון לשבע שנות מאסר וחצי. נאשמים נוספים במשפט, שנמשך לאורך חמש שנים, הורשעו ונידונו לעונשי מאסר בפועל.

סילבר נעצר באוקראינה בשנת 2019 והוסגר משם לישראל. בשלוש השנים הראשונות הוא שהה במעצר, עד שבאוקטובר 2022 הוחלט לשחררו למעצר בית עם איזוק אלקטרוני, שבו הוא מוחזק עד היום. מתקופת המאסר שנגזרה עליו ינוכו שלוש שנים ושבעה חודשים שבהם שהה במעצר. עורכי הדין איתי בר עוז וניצן ביילין, שייצגו את סילבר מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרו כי לאחר הניכוי הוא יוכל לפנות לוועדת שחרורים בתוך פחות משנה.

עוד מסרו עורכי הדין כי במסגרת הליך הגישור נמחקו מהאישום גם עבירות סחיטה באיומים ועבירות מס. "הובהר שעמוס ייסד את טלגראס לא למען רווח כספי אלא שמטרתו היתה הנגשת הקנאביס לכלל האוכלוסייה. העונש לדעתנו מחמיר מדי, אולם כפי שציין בית המשפט - עמוס לקח על עצמו והקל בפועל על שאר הנאשמים", אמרו.

2024-05-07T07:45:04Z dg43tfdfdgfd