מטח חריג לדרום: עשרה נפגעים מירי מרפיח, צה"ל מגיב במתקפה

עשרה ישראלים לפחות נפגעו היום (ראשון) בשעות הצהריים מירי חריג שבוצע מרפיח לעבר עוטף עזה. כוחות הצלה שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי לפצועים. הופעלה התרעת צבע אדום במרחב, האירוע והיקף הנפגעים יתוחקר. - הירי בוצע סמוך למעבר רפיח, 300-400 מטר מאיזור מחסות, כל הפצועים פונו באופן רכוב למעט אחד שפונה אווירית. זמן קצר לאחר מכן מטוסי קרב, בהובלת אוגדת עזה תקפו את המשגר שביצע את השיגורים לעבר המרחב. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי במרחב השיגור.

רוצים לחפור לנו בור: המסר של איראן וחיזבאללה לגבי עסקת החטופים

בהודעה שנמסרה מטעם המועצה האזורית אשכול צוין כי "מטח רקטות לאזור כרם שלום. מספר רקטות התפוצצו בשטח פתוח, סמוך למתקן צבאי וישנם נפגעים במקום. הנפגעים אינם תושבי המועצה ואנו מתפללים לשלומם".

מטעם דובר צה''ל אישרו כי בהמשך להתרעות בכרם שלום, זוהו כעשרה שיגורים שחצו מסמוך למעבר רפיח לעבר מרחב כרם שלום. מעבר כרם שלום נסגר בשעה זו למעבר משאיות. מטעם תנועת צו 9 נמסר כי "מהמקום אליו החמאס יורים טילים- מדינת ישראל מעבירה סיוע". מספר דקות אחרי, חמאס הודיע כי לקח אחריות לפיגוע במעבר כרם שלום.

נפילה בקריית שמונה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בתוך כך, חילופי אש נרשמו גם בלבנון, וזאת לאחר שחיזבאללה דיווח על ארבעה הרוגים כתוצאה מתקיפה של צה"ל במייס אל-ג'בל. כעת, החיזבאללה אישר כי הפצצת קרית שמונה בעשרות רקטות קטיושות ופלאק, היא "בתגובה לפשע הנורא שביצע האויב הישראלי בעיירה מייס אל-ג'בל ומספר השהידים והפצועים האזרחים". באותה פגיעה זו נפצע אדם בן 65 באורח קל. 

מלובי 1701 נמסר: "המטח הכבד היום לעבר יישובי הגליל, הוא רק פורמו למציאות שיביא איתו עוד הסכם דיפלומטי חסר שיניים מול חיזבאללה. ממשלת ישראל מאבדת הלכה למעשה את הצפון. תושבי הצפון נתנו למדינה קרדיט של 7 חודשים וכעת שעון החול האזרחי אזל. הניסיונות להגיע להסכם מול חיזבאללה הן תעודת עניות לממשלה שלא הפיקה עדיין את לקחי שבעה באוקטובר. הגיע הזמן לשנות את המציאות הבטחונית. אחרת הצפון יינטש סופית. תושבי הצפון מצפים לחזור עד הראשון לפסטמבר לבתיהם, הגיע זמן ליוזמה".

2024-05-05T10:53:25Z dg43tfdfdgfd