מטה משפחות החטופים: ליאור רודאיף נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועה

מטה משפחות החטופים: ליאור רודאיף נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועה

רודאיף, בן 61 מקיבוץ ניר יצחק, הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושלושה נכדים

May 08th, 10AM May 08th, 11AM

מטה המשפחות להחזרת החטופים הודיע אמש (שלישי) כי ליאור רודאיף, בן 61 מניר יצחק, נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. רודאיף הוא החטוף ה-38 שהוכרז מותו, מבין 132 החטופים שברצועה.

חבר הוועדה לבחינת מצבם של החטופים, פרופ' עופר מרים מבית החולים שערי צדק, אמר היום כי מותו של רודאיף נקבע על סמך סרטון שהגיע לידי הצבא. בריאיון לגלי צה"ל אמר מרים כי "מדובר בחומר חדש שהגיע אחרי שבעה חודשים, שלא היה קודם". לדבריו, על בסיס החומר המצולם קבעה הוועדה כי רודאיף נהרג בקרב בשטח הקיבוץ. "ממש בשבוע האחרון המודיעין של הצבא הצליח לקבל חומרים שונים, חלקם מצולמים", אמר, "אנשי חמאס התעסקו בתיעוד של דברים, עם מצלמות גו־פרו ואחרות, יש מצלמות אבטחה בתוך עזה. ככל שצה"ל התקדם והגיע לחומרים, הגיעו אלינו חומרים מצולמים".

רודאיף הניח אחריו אישה, יפה, שלה היה נשוי במשך 38 שנים, ארבעה ילדים — נעם, נדב, בר ובן, ושלושה נכדים — תומר, דגן ושי. הוא נולד בארגנטינה, וכשהיה בן שבע עלתה משפחתו לישראל והתיישבה בקיבוץ ניר יצחק. רודאיף עבד בקיבוץ בחקלאות וכנהג משאית, ובנוסף התנדב כחובש במד"א והיה נהג האמבולנס של ניר יצחק.

אשתו של רודאיף, יפה, שהתה בממ"ד יותר מ-14 שעות וניצלה, ובנם בן היה במסיבת הנובה והצליח להימלט. "רודאיף, איש של נתינה ולב ענק לכל סובביו", נמסר מטעם המטה. "לכל מקום תמיד התנדב ראשון והושיט יד לכל. ארגנטינאי בנשמה, רוכב אופניים מושבע ומעריץ של שלמה ארצי".

במטה הוסיפו: "לממשלת ישראל החובה המוסרית למצות את כל האפשרויות העומדות לפניה בעסקה הנוכחית, ולהבטיח שליאור יגיע לקבורה בכבוד בישראל, לצד החללים החטופים האחרים, ולצדם השבת כל החטופים החיים לשיקום במהרה".

2024-05-07T19:31:58Z dg43tfdfdgfd